    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mundurki w szkołach
    Date: Tue, 21 Aug 2007 22:12:48 +0200
    <fabcue$pk8$1@news.onet.pl> <fabo75$n2q$3@news.onet.pl>
    <fac3o1$ch$1@news.onet.pl> <facasi$ian$6@news.onet.pl>
    <j7xdye32hfrd$.vuxyyympa49h$.dlg@40tude.net> <factg5$f29$4@news.onet.pl>
    <76g1vygvf82e$.k2huq2ce0sqe$.dlg@40tude.net> <fad4qo$5so$2@news.onet.pl>
    <1869783k7nutt$.jgzbo7520btw$.dlg@40tude.net> <fae554$ost$2@news.onet.pl>
    <18a4gmdlr649q$.dcmzs0qlw850.dlg@40tude.net> <fae6d6$v7o$1@news.onet.pl>
    <4gbprhgfh9ed$.1nbuj9c07ms7o$.dlg@40tude.net> <faeju9$c4i$1@news.onet.pl>
    <x9410dywingc$.5w6sz7gjsug5$.dlg@40tude.net> <faekpk$egn$1@news.onet.pl>
    <faeqbn$vh7$2@news.onet.pl> <1ojnvudllj4en.1hsv6ym5jbfgy$.dlg@40tude.net>
    <fafcg3$go2$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <r3o9up6u90i0$.x5nm10xe24k.dlg@40tude.net>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:r3o9up6u90i0$.x5nm10xe24k.dlg@40tude.net...

    > Tak, stanę w drzwiach i żeby wyjść, musi popełnić przestępstwo.

    Jakie - z ciekawości zapytam. Bo jak Cię walnie krzesłem, to będzie obrona
    konieczna przed pozbawieniem wolności. :-)

    > A kiedy
    > przewiduję próbę siłowego wyjścia, do przybieram sobie do pomocy (i na
    > świadków) panią pedagog oraz wuefistę, zawiadamiając wcześniej dyrektora,
    > że zamierzam podjąć wobec ucznia takie działania wychowawcze.

    Jezus! Maria! A grupy przedszkolaków na pomoc nie wzywasz? Chłopie, tyś się
    z powołaniem minął o kilka kilometrów. To Ci podpowiem. Skuteczniejsza jest
    barykada z krzeseł. Co bardziej finezyjni, to barykadę minują i
    ostrzeliwują ogniem krzyżowym ciężkich karabinów maszynowych. W
    ostateczności wezwij wujka z czołgiem (to było modne, jak byłem w
    przedszkolu, tylko nigdy żaden wujek nie przyjechał).

    > Dla porządku: byłoby to ze strony ucznia zachowanie przestępcze.

    Bez wątpienia. Z tym, że w sądzie nie należy szukać sprawiedliwości tylko
    korzystnego wyroku.

    > Ale jako że zgadzam się, iż czasy mamy psychotycznie pod tym względem
    > porąbane, zasadą powinno być, że nauczyciel absolutnie nigdy w razie
    > takich
    > interwencji nie zostaje z uczniem sam na sam. Minimalne zabezpieczenie to
    > zostawić uchylone drzwi, wcześniej anonsując dyrektorowi czy choćby
    > woźnemu, z którym uczniem, w której sali i po co zamierza się przebywać.

    No tak. Gwarantuję Ci, że dyrektor szkoły po drugim takim anonsie po prostu
    wywali Cię z pracy przy pierwszej okazji. Bo mu się nie będzie chciało Was
    podglądać przez te szpary w drzwiach. Ot, by już haka na Ciebie w postaci
    przekroczenia nie szukać.

    > Ale czytałeś art. 30 ust. 2 uoso?

    No! I co to zmienia w naszej dyskusji?