    From: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: molestowanie
    Date: Sun, 03 Oct 2004 12:13:02 +0200

    Dnia Sun, 3 Oct 2004 11:49:34 +0200, Artur Czeczko
    <a...@c...mrowisko.one.pl> napisał:

    > Jakichś ogólnych porad można zapewne udzielić...
    > Ewentualnie dopytać, ewentualnie powstrzymać się i nic nie pisać.

    Jak bardzo ogólnych? Prawo nie lubi uogólnień. Ale jezeli sobie życzysz,
    to w podanym stanie faktycznym dziewczyna powinna zawiadomić o
    przestępstwie, pozwać o odszkodowanie albo dać spokój bo nie ma racji. Czy
    to dostatecznie ogólne dla ciebie?

    Dopytać się, mówisz... Pytania o uszczegółowienie padały. bez odpowiedzi.

    > To jest Twój domysł.

    Powiedziane było wyraźnie "namawiana" oraz "inne akty zaistniały" Jakby
    została zmuszona to chyba d+ by o tym napisał, tym bardziej że go wprost o
    to pytano

    > jw.

    Niestety wszystko wskazuje na to, ze właśnie o taki przypadek chodzi...

    > A te gazetki to w ogóle z palca wyssane.

    Doświadczenie życiowe... i zapełnianie opartymi o nie przypuszczeniami luk
    w wypowiedzi, których d+ dobrowolnie nie zapełnił. Normalne.

    > Nie znam zbyt dokładnie przepisów, ale mógłbym mieć spore problemy,
    > gdybym np. w pracy namawiał do czegoś moje koleżanki (niekoniecznie
    > je do czegoś zmuszał).

    Z przepisów o molestowaniu seksualnym z Kodeksu Pracy. I kluczowe jest tu
    słowo "w pracy"

    > W ogóle nie wiemy, jakie relacje łączyły tamtą 16-letnią dziewczynę
    > z 30-letnim facetem. Może udzielał jej lekcji gry na skrzypcach?
    > A gdy rodzice nie widzieli, to składał jej różnego rodzaju propozycje.
    > A może ten facet jest księdzem i organizował spotkania grupy oazowej,
    > do której należała ta dziewczyna?

    Oj, wchodzisz na śliski grunt. Poza tym taki wariant byłby wiarygodny,
    gdyby chodziło o pedofilię - nic nie mów rodzicom, nasza tajemnica itp.
    Ale do stu tysięcy nieaktalnych kodeksów dziewczyna miała wtedy 16 lat! Za
    moich czasów w tym wieku już wiedziało się "o co chodzi" a tym bardziej
    dzisiaj (vide wczorajsza UWAGA! w TVN). Jeżeli 30 letni facet ją uwiódł to
    mozna mu tylko pogratulować, bo żadnego przestępstwa nie popełnił (na
    sztuczne oddychanie przez penisa to 16 latka się chyba nie nabierze :-) )

    > Nawet jeśli - to o jej urazach psychicznych może powiedzieć zdecydowanie
    > więcej, niz ci, którzy w ogóle nie znają tej sytuacji.

    "Uraz psychiczny" to okreslenie rozdmuchane na potrzeby procesów sądowyxch
    o odszkodowania - zwłaszcza w USA. Np dziecko odniosło poważny uraz
    psychiczny jak zobaczyło HUSTLERA na stojaku w sklepie. Niektórzy są
    bardziej wrazliwi, inni mniej. Być może dziewczyna uległa facetowi a potem
    dopadło ją coś nazywane "poczuciem grzechu" - jeżeli wychowywaną zią
    zgodnie ze schizofrenicznymi założeniami koscielnej seksuologii.. Ale
    pretensje o to powinna mieć raczej do rodziców...

    > Być może się mylisz. Tego nie wiesz.
    > A to, że d+ nie chce wszystkich brudów wywlekać na grupę dyskusyjną, nie
    > upoważnia Was do obrzucania go błotem.

    Taka reguła. Albo mówi się wszystko albo siedzi cicho. A jeżeli się czegoś
    nie mów to ryzykuje się, że luki wypełnią domysły. I nikt tu nikogo błotem
    nie obrzucił. Jak narazie dyskusja jest całkiem przyzwoita... a
    przynajmniej była do momentu w którym d+ nie zaczął plonkować...

    --
    Falkenstein