  • Data: 2007-08-24 00:30:29
    Temat: Re: mechanik samochodowy
    Od: "JacekJJ" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Hubert Czobodziński" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości news:fal693$hbp$1@news.onet.pl...
    > Jakiś miesiąc temu rozsypała mi się automatyczna skrzynia biegów w
    > samochodzie. Za pomocą google.pl znalazłem warsztat cieszący się
    > przyzwoitą
    > opinią. Przez telefon powiedziano mi, że naprawa potrwa 3-4 dni a jej
    > koszt
    > wyniesie 1200 zł + koszt części.

    Jak zwykle winien jest brak wyobrazni i twojej i mechanika.
    Skad on niby wiedzial na telefon co konkretnie sie z ta skrzynia stalo? A
    ty? uwierzyles, ze taka diagnoze mozna postawic przez telefon?
    Automatyczna skrzynia biegow to bardzo skomplikowana rzecz. Rozsadny
    mechanik powie Ci nastepujaco: jak bedziesz mial szczescie, to moze wystrczy
    wynienic olej z filtrem w skrzyni za 350zl brutto, ale jak bedzie srednio z
    tym szczesciem to moze byc od 1000 do 3000zl, natomiast jak bedziesz mial
    pecha, to nawet moze to kosztowac 6500 i trwac bardzo dlugo, miesiac lub
    jeszcze gorzej w zaleznosci od modelu, jego dostepnosci itd.
    Ja poczytalem na stronie automaty.pl i znalazlem wlasnie taka forme gdzie mi
    to najpierw wyjasniono, przy czym poinformowano mnie ze pierwsze oznaki
    awarii bedzie widac w oleju wlasnie, jak beda w nim opilki lub kawalki
    metoalu, to tak czy inaczej tej skrzyni nie wolno juz skrecac, bo zmieli sie
    reszta tego co jeszcze moze byc tam dobre. Sprawdzenie natomiast co
    dokladnie sie rozsypalo to wlasnie taka bardzo trudna i dlugotrwala praca
    nad rozbieraniem skrzyni na kawalki i czyszczenie tego co dobre, oraz
    znadywanie uszkodzen.
    Jak masz starego automata, to albo go na zlom jak skrzynia sie rozsypie,
    albo szukaj takiego samego modelu na szrocie z dobra skrzynia. Allegro czyni
    dzis cuda..
    sam mialem przypadek, naprawa skrzyni 6000zl a inna dobra skrzynie znalazlem
    za 1400.

    Kiedy zawiozłem tam auto, mechanik zaczął
    > narzekać że to inny model niż on myślał. Powiedział że w takim razie
    > naprawa potrwa dłużej a podawane przez niego ceny to ceny netto.
    >
    > Mechanik odezwał się po trzech tygodniach. Naprawę wycenił na 5900 + VAT
    > (co
    > prawdopodobnie przekracza wartość samochodu) a wykonane dotychczas
    > czynności (wyciągnięcie silnika i skrzyni biegów) na 2000 + VAT. Za tę
    > cenę
    > mogę zabrać auto i silnik oddzielnie.

    Okazalo sie, ze wrozka z niego kiepska...no i nie wpsomnial o tej mozliwosci
    wzrostu cen, a juz wogole nie spytal czy ma wogole sprawdzac co dalej czy
    nie.

    > Na umowie którą podpisałem zostawiając samochód widnieje: wyrażam zgodę na
    > przeprowadzenie czynności naprawczych oraz telefoniczne uzgodnienie ceny
    > naprawy.
    >
    > Czuję sie oszukany. Co mogę zrobić w tej sprawie?
    >
    > skoro czujesz sie oszukany to zostaw mu ten samochod i tyle, jesli
    > nieuszkodzony nie byl wart 6000 to nie bylo wogole sensu go naprawiac
    > tylko sprzedac felgi, siedzenia a reszte na zlom..

    Przykro mi, ale tak to jest..