  • Data: 2010-05-07 10:29:10
    Temat: Re: l4 21 dni na kregoslup mozliwosc chodzenia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:hs0ahe$pu5$1@news.onet.pl Massai <t...@w...pl> pisze:

    > Takie cuś na przykład:
    > http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/338450,czy_pra
    codawca_moze_zmusic_
    > pracownika_do_pojscia_do_lekarza.html
    No - pani sobie wyraziła opinię, i tyle.

    > Przepis że badania należy wykonać jak zwolnienie przekracza 30 dni imho
    > jedynie WYMUSZA na pracodawcy takie skierowanie na badania.
    > Nie oznacza imho że nie można wysłać jeśli zwolnienie było krótsze.
    No właśnie zapis tego nie umożliwia. Po prostu nie daje do tego prawa.
    Notabene czytałem kiedyś na jakimś całkiem z pozoru poważnym portalu - nie
    pamiętam gdzie, może ktoś inny będzie pamiętał - "opinię" prawnika (a jakże)
    w sprawie czy pracownik wyjeżdżając na urlop wypoczynkowy musi podać
    pracodawcy kontakt (chodziło zasadniczo o nr telefonu) do siebie.
    I wyobraź sobie, że kauzyperda wydumał sobie, że pracownik musi, bo jak nie
    to uniemożliwia(sic!) pracodawcy skorzystanie z jego prawa do odwołania go z
    urlopu!! A to może być potraktowane nawet jako ciężkie naruszenie obowiązków
    pracowniczych i stać się przyczyną rozwiązania stosunku pracy bez
    wypowiedzenia z winy pracownika!
    Także trzeba mieć sporo rezerwy do intepretacji różnorakich prawniczyn.

    > A tu jest większa dyskusja na ten temat:
    > http://www.forumbhp.pl/viewtopic.php?t=12445&postday
    s=0&postorder=asc&st
    > art=0
    > Jak widać, nie wszyscy się zgadzają że taki pracownik musi się poddać
    > badaniom.
    Już sam wątkotwórca przeczy sam sobie i gada niespójnie. Najpierw
    kategorycznie (a bezpodstawnie) twierdzi, że:
    <cit>
    Wszystkie badania profilaktyczne są badaniami kontrolnymi (...) Zastrzeganie
    nazwy "kontrolne" dla badań po ZLA >30 jest niesłuszne tak jak próba
    zastrzegania nazwy (słowa, terminu) "badania" do tych właśnie badań.
    </cit>

    A w chwilę potem:
    <cit>
    Byłbym za tym by przyjąć (na potrzeby BHP) za Ustawą o służbie medycyny
    pracy wszystkie że badania profilaktyczne są badaniami kontrolnymi.
    </cit>

    Skoro "byłby za tym" to znaczy, że jednak tak nie jest.

    Niemniej są wyjątki od zapisu KP.
    Przykładowo w szkolnictwie nauczyciela zatrudnionego na podstawie KN (która
    ma wówczas prymat nad KP) dyrektor może wysłać na badania w każdym czasie.

    --
    Jotte