    From: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kupiłam towar i cos jest nie tak
    Date: 20 May 2006 00:12:44 -0700

    Irena wrote:
    > Przedwczoraj kupiłam mp3 w prezencie dla bratanka, mam go wręczyć w niedzielę.
    > Zamówiłam go w sklepie internetowym, miałam problem bo się na tym nie znam i
    > sprzedawca polecił mi odtwarzacz. Sprawdziłam jak wygląda i złożyłam zamówienie,
    > chciałam żeby był czerwony (występuje w 3 wersjach kolorystycznych), ale
    > sprzedawca powiedział, że nie bo "z tego co widzi to jest biało-szary",
    > zgodziłam się, chociaz się troche zdziwiłam, bo przecież mieli go specjalnie dla
    > mnie sprowadzić, więc jak widzi (?). "Sprowadzili" jeszcze tego samego dnia,
> [...]

    Ma Pani prawo odstąpić od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny,
    składając oświadczenie w tej kwestii sprzedawcy. Sprzedawca ma
    obowiązek zwrócić pieniądze. Jeżeli tego nie zrobi pozostaje
    Rzecznik Konsumentów, który może wnieść sprawę do sądu. Na
    odstąpienie ma Pani 10 dni od wydania tpowaru, o ile została Pani o
    takim prawie poinformowana, jeżeli nie, to ten termin liczy się od
    dnia, w którym się Pani dowiedziała o tym prawie, nie dłużej niż
    3 miesiące.