eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokupiłam towar i cos jest nie tak › Re: kupiłam towar i cos jest nie tak
  • Data: 2006-05-20 07:12:44
    Temat: Re: kupiłam towar i cos jest nie tak
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Irena wrote:
    > Przedwczoraj kupiłam mp3 w prezencie dla bratanka, mam go wręczyć w niedzielę.
    > Zamówiłam go w sklepie internetowym, miałam problem bo się na tym nie znam i
    > sprzedawca polecił mi odtwarzacz. Sprawdziłam jak wygląda i złożyłam zamówienie,
    > chciałam żeby był czerwony (występuje w 3 wersjach kolorystycznych), ale
    > sprzedawca powiedział, że nie bo "z tego co widzi to jest biało-szary",
    > zgodziłam się, chociaz się troche zdziwiłam, bo przecież mieli go specjalnie dla
    > mnie sprowadzić, więc jak widzi (?). "Sprowadzili" jeszcze tego samego dnia,
    > miałam odebrać towar osobiście w sklepie. I niestety to zrobiłam. Na miejscu
    > okazało się, że pudełko jest zniszczone - "w takim stanie do nas dotarł. Nie
    > mieliśmy na to wpływu". Żachnęłam się - to miał być prezent przecież, ale
    > trudno, rozum mi odebrało, asertywność zawiodła i kupiłam. Poprosiiłam o
    > gwarancję. Pan nie dał - powiedział, że paragon wystarczy. Słyszałam o tym, więc
    > OK. Pytam o serwis - "Proszę wejść na stronę producenta", adresu już nie podał.
    > Znalazłam, weszłam. A tam: że owszem prowadzą serwis, procedura przyjemna, ale
    > druk o nazwie Gwarancja jest niezbędny. Zadzwoniłam do nich - potwierdzili i
    > zdziwili się, że w sklepie nie otrzymałam, powiedzieli, że jeśli sklep do nich
    > wystąpi dostarczą druk w ciągu 24h. Wczoraj zadzwoniłam do sklepu, pan zapewnił,
    > że w takim razie skontaktuje się z producentem. Wczoraj mu się nie udało, bo
    > miał awarię telefonów (a ja się przecież do niego dodzwoniłam), dziś mu się nie
    > udało, bo nie może się z kolei dodzwonić do producenta, podobno wysłał mail'a.
    > Czyli wręczę dziecku prezent w zepsutym pudełku i bez gwarancji /mam obawy czy
    > ją w ogóle otrzymam/. Prosiłam też (niestety już zapłaceniu) o wymianę towaru na
    > taki w niezniszczonym opakowaniu - nie zgodzili się. Wiem, że teoretycznie nie
    > muszę tej gwarancji mieć, bo zepsuty sprzęt mogę serwisować przez sklep, ale ...
    > w tym sklepie już mi powiedzieli, że się tym nie zajmują, poza tym dziecko
    > mieszka w innym mieście i co ma przyjeżdżać do W-wy jak się coś zepsuje i
    > wykłócać się w sklepie o swoje prawa? Pomóżcie. Mam podejrzenie, że wcisnęli mi
    > towar, którego chcieli się pozbyć. Mieli go na stanie, bo ktoś inny go zwrócił
    > lub nie odebrał (na pudełku jest ślad po nalepce, jakby z ceną). Mam tylko
    > nadzieję, że jest w pełni sprawny, nie umiem sprawdzić wszystkich jego funkcji.
    > Czy mogę go zwrócić na tej podstawie, że nie otrzymałam Gwarancji lub że pudełko
    > było zniszczone? A jeśli nie to, jakich mogę użyć argumentów gdyby to
    > dostarczanie mi gwarancji się przedłużało?
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    > -> http://usenet.pomocprawna.info

    Ma Pani prawo odstąpić od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny,
    składając oświadczenie w tej kwestii sprzedawcy. Sprzedawca ma
    obowiązek zwrócić pieniądze. Jeżeli tego nie zrobi pozostaje
    Rzecznik Konsumentów, który może wnieść sprawę do sądu. Na
    odstąpienie ma Pani 10 dni od wydania tpowaru, o ile została Pani o
    takim prawie poinformowana, jeżeli nie, to ten termin liczy się od
    dnia, w którym się Pani dowiedziała o tym prawie, nie dłużej niż
    3 miesiące.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1