    From: tomek wilicki <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradzie? forum
    Date: Tue, 17 Apr 2007 05:21:22 +0200

    Marcin Debowski wrote:

    > Czy w grę wchodzi również uzycie bez autoryzacji jakiś materiałow
    > graficznych, tekstów o charakterze utworu itp rzeczy których autorami
    > jesteście Wy, czyli strona poszkodowana?

    Sprawa jest trochę w tym wypadku skomplikowana, bo z jednej strony użyte
    zostało całe forum, z drugiej - forum jest niby zbiorem takich właśnie
    materiałów, które są jego własnością (czy raczej jego administratora). Jest
    więc małe zamieszanie, hehe

    > Kradzież (jak to zwał tak to
    > zwał) bazy danych jest wzg. typu odpowiedzialności w najlepszym razie
    > wykroczeniem, a poza tym mozna domagać się zadośćuczynienia wyłącznie na
    > drodze cywilnej. "Kradzież" utworu, czy też generalnie naruszenie prawa
    > autorskiego w omawianym zakresie jest przestępstwem.

    No i widzisz, pozostaje otwartym pytanie, czy kradzież zbioru artykułów i
    ich wykorzystywanie na drodze, na której teoretycznie admin może je
    wykorzystywać, jest takim przestępstwem. W sumie jeśli iść w tą stronę,
    były tam również moje artykuły, hehe.

    > W sumie, co zawsze możecie zrobic, to zgłoszenie podejrzenia popełnienia
    > przestępstwa. Nie musicie przy tym podawać żadnej kwalifikacji prawnej, a
    > rzetelnie opisać sytuację, podać dowody jakimi się dysponuje itp.
    > Policja/prokuratura to sprawdzi i jeśli uzna, że doszło do naruszenia
    > prawa w zakresie przęstępstwo/wykroczenie, to się tym zajmie. Jak nie, to
    > odmówi i pewnie dostaniecie pouczenie, ze możecie dochodzić swoich praw na
    > drodze cywilnej.

    Heh, i tak chyba zrobimy. Dzięki wielkie, póki co gość ma ultimatum - oddaje
    albo ma problemy. W sumie nie rozumiem kolesia, wirtualna władza nad paroma
    pikselami tak mu do głowy uderzyła czy co? Co on ma z kradzieży głupiego
    forum, żeby ryzykować wpis w kartotece? No żeby chociaż reklamy tam jakieś
    wrzucił... eh, ta Polska, kradną aby kraść :)

    Dzięki raz jeszcze, jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z tego typu
    sprawami - proszę pisać :)

    --
    www.vegie.pl