  • Data: 2007-04-17 19:34:54
    Temat: Re: kradzie? forum
    Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciek wrote:

    > Nadal piszesz niezbyt jasno. Rozumiem,że masz forum np. pod adresem
    > http://moje.forum.pl a gośc mający uprawnienia administratora skopiował
    > pliki forum i bazy danych pod adres http://jegoadres.pl i tam robi ci
    > konkurencyjne forum?

    coś w ten deseń :)

    > Jeśli tak, to:
    > 1. Trudno będzie udowodnić kradzież, bo miał uprawnienia administratora,
    > forum jest nie tyle własnością inelektualną administratora ile pewnym
    > dorobkiem całej grupy użytkowników. Zaś same pliki forum zapewne są na
    > licencji otwartej, więc o kradzieży mowy nie ma, może co najwyżej jakichś
    > elementów graficznych twojego autorstwa i nazwy - jeśli ją zastrzegłeś.

    Nie nie nie. Publikacje na forum są własnością administratora, zgodnie z
    prawem dziennikarskim. Podlega on za nie prawnej odpowiedzialności - czyli
    za post pana kowalskiego to właśnie admin pójdzie do więzienia. Co do
    uprawnień admina, żaden problem - miał uprawnienia wiceadministratora. To
    jak z zostawieniem komuś kluczy do swojego domu albo do samochodu - nie
    jest to równoznacznie z przekazaniem aktu własności. Mogę się tutaj
    oczywiście mylić, ale nie sądzę.

    > 2. O tym gdzie będą dalej pisać użytkownicy, pod starym czy nowym adresem
    > zadecyduje zapewne to, gdzie znajdą większy profesjonalizm.
    > Natomiast jeśli ta kradzież polega na tym, że gość przejął prawa
    > administratora tobie je odbierając, to sprawa jest prostsza. Jako
    > właściciel domeny i wirtualnego serwera, zwracasz się do odpowiedniego
    > administratora tegoż i odzyskujesz swoje pliki, przenosisz je na inny
    > serwer, zmieniasz delegację domeny (oczywiście też zmeiniasz hasła w
    > bazie) i już jest po problemie. Na przyszłośc musisz uważać komu dajesz
    > uprawnienia.

    Gdyby tak było, już dawno bym to zrobił :)

    > Natomiast w obu przypadkach nie liczyłbym na łatwo wygrany proces w
    > sądzie. Sprawa jest bardzo trudna szczególnie ze względu na to co
    > napisałem w punkcie 1.

    No cóż, uważam jednak, że wygrana - jakkolwiek problematyczna - jest niemal
    pewna, po prostu było by dużo tłumaczenia. No ale przecież to przegrany
    ponosi koszty procesu :)

    --
    www.vegie.pl