  • Data: 2007-04-17 19:29:18
    Temat: Re: kradzie? forum
    Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski wrote:

    > Są własnością tego kto stworzył dany utwór lub posiada do niego prawa
    > majątkowe. Administrowanie czymś nie nadaje automatycznie takich praw.

    w następnym akapicie się wyjaśni:

    > Nie każdy forumowy artykuł jest utworem w rozumieniu Prawa Autorskiego,
    > czyli nie wszystko co ktoś tam posłał podlega ochronie, ale jeśli już
    > jest, to admin nie może nim dowolnie dysponować bez zgody autora.

    Każdy, z tego co wiem, jest publikacją dziennikarską. Oczywiście
    administrator może nim dysponować bez zgody autora. Problem w tym, że
    administratorem, czyli właścicielem - jestem ja, czyli prawowity admin. Z
    drugiej strony złodziej ma skradzione prawa admina. Jak mówiłem, sprawa
    jest nieco zagmatwana :) Sam nie wiem, w którą stronę to teraz
    interpretować.

    Do tej pory w sumie nie wiem, czy publikacja na forum podlega ochronie
    zgodnie z prawem autorskim, ewentualnie - kiedy taką ochronę otrzymuje. Jak
    pisałem, z tego co wiem są to publikacje dziennikarskie wraz ze wszystkimi
    konsekwencjami tego stanu rzeczy, no ale mogę się mylić.

    --
    www.vegie.pl