    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola policji i... LEGALNE oprogramowanie
    Date: Tue, 26 Sep 2006 00:02:45 +0200

    On Sun, 24 Sep 2006, poreba wrote:

    > Nie ja, ustawodawca wrzucił do jednego, z oddzielnymi przegródkami -
    > jednak do jednego.

    Nie, nie wrzucił. Choć trzeba ustalić o którym przepisie piszesz :)
    Z tego że za pobicie można dostać tyle samo co za inne przestępstwo
    nie wynika że to będą takie same "bądź podobne" przestępstwa, IMO.

    > Ale producenci sporej części oprogramowania oczekują od Państwa takich
    > działań jak w przypadku nieuprawnionego działania wobec świętego prawa
    > własności mydelniczki, futra czy auta.

    Problemem jest to, że nie sposób odmówić pewnej racji iż raczej
    domagają się takich działań jak w przypadku ochrony obrazów, książek
    i podobnych.
    A tu jak wiesz 'de gustibus'... i nie stosuje się rozróżnienia, bo
    za ekhm... no, część utworów np. ja bym złamanego grosza nie dał
    a inni płacą miliony.

    > Takoż samo dobrowolną umowę zawieram na mikser, klawiaturę i kartę
    > graficzną. AFAIK niektórzy producenci/sprzedawcy butów usiłowali
    > wprowadzić zdobycze softwarowe do swoich etykietek (nie moczyć, nie
    > brudzić, nie przeznaczone do twardych powierzchni).

    W tym *masz* rację :)
    Ale jak ugryźć - nie wiem.
    Nie kupować butów co przemakają :[ (znaczy programów z takimi
    zastrzeżeniami)

    > A to niech do każdego softu dodawany jest HCL/THL + inne warunki
    > użytkowania, przy żelazku znajduję wskazanie z jakim napięciem sieci
    > działa.

    Zginiesz przy próbie udowodnienia.
    Równie dobrze dziś możesz próbować udowodnić że sprzedawca benzyny
    dolał czegoś do zbiorników.

    > Może nie tak, jeżeli już to: Urząd Broniący Praw Klienta, gdy program
    > nie działa zgodnie z deklaracjami producenta

    Kiedy właśnie producent Ci pisze, że sprzedawany produkt jest
    grą w bluscreena... :>

    > we wszystkich możliwych konfiguracjach. Dlaczego tak nie tłumaczą sie
    > producenci nowoczesnych sprzętów elektronicznych (w ktorych przecież
    > multum oprogramowania przecież również dziala) czy ciężarówek, których
    > produkcja niecobardziej złożoną jest od produkcji cepa?

    Odpowiadają za CAŁOŚĆ.
    Szukasz możliwości kupienia peceta wraz z systemem, zaplombowanego
    i z zakazem dogrywania własnych aplikacji ;)

    > to, że w przypadku oprogramowania dysproporcja pomiędzy prawami
    > producenta (z PA, z kk) a prawami klienta stala się rażąco duża.

    Ano jest.

    > pozdro

    ...wzajem - Gotfryd