  • Data: 2006-09-26 21:12:39
    Temat: Re: kontrola policji i... LEGALNE oprogramowanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    news:bg3r2vbtstmo$.dlg@halizna.pt...

    > Zapewne mylę lub zbytnio upraszczając traktuję jako jedną kategorię:
    > "inicjatywa po stronie pokrzywdzonego", objaśnisz różnice?

    Róznica polega na tym, że w wypadku oskarżena prywatnego to Ty wnosisz
    oskarżenie,a ne prokurator. W wypadku przestępstwa ściganego na wniosek
    oskarżenie wnosi prokurator i jest do tego zobligowany Twoim wnioskiem.

    > Obawiałem się, że nie zmieści się w jednym newsowym poście, skoro jednak
    > niewiele - zapodawaj!

    Pobicie, zgwałcenie, prawa autorskie, naruszenie miru domowego, przestępstwa na
    szkodę osób najbliższych, uszkodzenie mienia, nieuczciwa konkurencja. Nic więcej
    sobie nie przypominam.

    Ale skoro juz tym kontekście rozmawiamy, to kilka lat temu naruszenie praw
    autorskich było ścigane z oskarżenia prywatnego. nie chce mi się szukać, kiedy
    się to zmieniło, ale stosunkowo nie dawno. Tyle, że jak to było ścigane z
    oskarżenia prywatnego, to i tak prokuratorzy obejmowali ściganiem z urzędu.
    Takie były trendy i myślę, że z tego powodu zmieniono to.