  • Data: 2006-09-29 17:21:17
    Temat: Re: kontrola policji i... LEGALNE oprogramowanie [OT]
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w wiadomości
    news:jareks-5C7453.14562629092006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > Wróć. Pytałem o "drugi przypadek", czyli sytuację, kiedy policja z
    > własnej inicjatywy prowadzi działania w sprawie przestępstwa ściganego z
    > oskarżenia prywatnego (napisałeś, że może tak robić - ja się z tym nie
    > zgadzam, ale ja tylko zwykły użytkownik prawa jestem).

    Prawa autorskie są ścigane na wniosek, a nie z oskarżenia prywatnego. To się
    zmieniło już kilka lat temu.

    > Może spróbuję na przykładzie: powiedzmy, że policjant przeczytał na
    > grupie, jak się chwaliłem posiadaniem nielegalnego oprogramowania.
    > Zapukał do drzwi, ja otworzyłem, on oświadczył, że ma uzasadnione
    > podejrzenia i w związku z tym chce dokonać przeszukania, nakazu nie ma.
    > Ja domagam się nakazu, więc odmawiam i zamykam drzwi, on w związku z tym
    > nabiera jeszcze bardziej uzasadnionych podejrzeń i je wywala.

    Nie powinien dopuścić do ich zamknięcia. Nawet używając siły fizycznej.

    > I teraz warianty:
    > 1. Znalazł na półce oryginalną płytkę z Windows OEM, nie mam do niego
    > sprzętu.
    > 2. Nic nie znalazł.
    > I teraz co? Wraca na komendę i załatwia wniosek o ściganie? Z jaką datą?
    > I kto płaci za drzwi?

    Nie ma znaczenia, czy coś znajdzie, czy nie znajdzie. Zasadność przeszukania
    ocenia się nie według wyniku przeszukania, tylko według przesłanek procesowych
    istniejących chwili podjęcia decyzji o przeszukaniu. Znam cały szereg
    przypadków, gdy bez mrugnięcia okiem zatwierdzano post factum przeszukanie,
    które nie doprowadziło do znalezienia niczego konkretnego.