  • Data: 2005-05-30 14:19:40
    Temat: Re: klastry wiejskie
    Od: "Tenar" <t...@k...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Nic celowo nie komplikowałem. Nie widzę żadnego bezsensu w tym co
    > napisałem.

    Tego Ci nie zarzucam. Chodzilo mi jedynie o to, ze Twoje rozwiazanie moze
    (ewentualnie) pasowac do tego jednego przedsiewziecia - pod warunkiem, ze bedzie
    ono na tyle duze by oplacalo sie tworzyc dwa stowarzyszenia.
    A my chcemy stworzyc uniwersalna strukture w ktorej kazdy chetny moze
    uczestniczyc w roznych przedsiewzieciach bez zbytnich komplikacji i z ryzykiem
    ograniczonym do wlasnych dzialan.

    > Tylko nie widzę powodu wprowadzania nowego tworu prawnego -
    > klastra - podczas gdy spokojnie można to obgonić starym zwykłym
    > stowarzyszeniem. Powiedz, czym się ten proponowany klaster różni od
    > stowarzyszenia?

    Roznic jest wiele.
    Przede wszystkim dochód stowarzyszenia służy wyłącznie do realizacji celów
    statutowych. Jesli rolnik pozostając rolnikiem miałby współpracować z
    przedsiębiorcą poprzez stowarzyszenie, to powstałaby dość karkołomna konstrukcja.