  • Data: 2005-05-30 10:26:25
    Temat: Re: klastry wiejskie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tenar" <t...@k...org> napisał w wiadomości
    news:0b1e.0000001c.429ac09f@newsgate.onet.pl...

    > Kazdy za siebie - proporcjonalnie do udzialu w przychodzie ze
    sprzedazy.

    No to po prostu mamy zobowiazanie podzielne i tyle, skoro sie na to
    godzisz.

    > Oczywiscie takie ryzyko istnieje. Ale zwiazki w grupie je
    minimalizuja.

    W zaproponowanym przez Ciebie przykładzie barman musiał by być idiotą,
    żeby nie zawyżać kosztów.

> [...]
    glupiego
    > bigosu jest bez sensu. My nie chcemy stworzyc mozliwosci dla takiej
    czy innej
    > transakcji. Chcemy stworzyc warunki dla zawiazywania roznych
    przedsiewziec tego
    > rodzaju. Ta struktura musi byc "lekka" z latwa mozliwoscia wejscia i
    wyjscia.
    > Stowarzyszenie moze byc zawiazane jako struktura pomocnicza (jednostka
    > koordynujaco rozliczeniowa). Ale nie chcemy tego wymuszac
    (doswiadczenia grup
    > producenckich powstalych na bazie stowarzyszen wskazuja ze nie jest to

    Nic celowo nie komplikowałem. Nie widzę żadnego bezsensu w tym co
    napisałem. Tylko nie widzę powodu wprowadzania nowego tworu prawnego -
    klastra - podczas gdy spokojnie można to obgonić starym zwykłym
    stowarzyszeniem. Powiedz, czym się ten proponowany klaster różni od
    stowarzyszenia?