  • Data: 2004-04-23 19:30:46
    Temat: Re: kanary i prosa o szyka odpowiedz
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > IMHO wniosek zbyt daleko idący. Ale że to NIE JEST identyfikator
    > mógłbym się zgodzić ;)

    Nie no - jakis tam identyfikator to jest....

    > Kto wzywa ? Rozumiem że pasażer.

    No tak wynika z tych wypocin..

    > Primo: skąd "zatrzymanie pojazdu" wziąłeś ??

    No a dokad ta policja przyjezdza? Wyobrazasz sobie ze beda scigac radiowozem
    jadacy tramwaj? Raczej pasazer wezwie ich na taki czy inny pasazer gdzie
    trzeba bedzie na nich oczekiwac....

    > Przepisy przwiduję opłatę dodatkową za dojazd celem identyfikacji
    > pasażera, a nie celem identyfikacji *kontrolera*

    Mylisz się - przepisy przewidują opłatę za "nieuzasadnione zatrzymanie lub
    zmiane trasy środka transportowego" - zupełnie niezależnie od tego czy i
    kogo trzeba było identyfikowac. Ta sama oplata nalezy sie np. za
    nieuzasadnione wyciagniecie hamulca bezpieczenstwa w tramwaju...

    > Secundo:
    > mandat jest IMHO bezpodstawny. Przecież kontroler ma
    > mieć ważny (w tym zgodny ze wzorem) identyfikator.
    > Skorośmy już doszli do tego że np. do ulgi nie uprawnia sam
    > fakt bycia studentem (a posiadanie legitymacji lub w jej
    > zastępstwie poteirdzenia zatrzymania tejże "z podejrzeniem")
    > to samo bycie kontrolerem nie upoważnia do wystawienia opłaty
    > specjalnej czy jak jej tam w konkretnej firmie.
    > Ma być "pełnowartościowy" identyfikator - bo bez pieczątki
    > to on wyglada tak jak legitymacja bez pieczątki...

    Nawet zakladając ze faktycznie dany osobnik okaze sie nie byc w rozumieniu
    ustawy pełnoprawnym kontrolerem, to pamietaj ze prawo nalozenia oplaty
    dodatkowej i kontroli ma "przewoznik lub osoba przez niego upowazniona".
    Wiec w tym przypadku sam przewoznik (MPK Poznan) wystapi do policji o dane
    pasazera i nalozy na pasazera kare za spowodowanie zakłócen w realizacji
    rozkładu jazdy, zupełnie pomijajac przy tym osobe kontrolera.

    A swoja droga to nie pojmuje jak wielkim trzeba byc oszołomem zeby nie
    potrafić zaprojektować identyfikatora zgodnego z Ustawa. Legitymacje naszych
    kontrolerów w PKM Jaworzno ja sam osobiscie projektowałem w Corelu i
    pierwsze co miałem na uwadze to te szesc elementów przewidzianych Prawem
    przewozowym....Zastanawiam sie jakiej klasy "specjalisci" pracuja w tym
    Poznaniu...

    pdr
    Olo