  • Data: 2004-04-24 12:04:00
    Temat: Re: kanary i prosa o szyka odpowiedz
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:c6dhfe$lrs$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > nagle zmarło - pociągam więc za hamulec. W pozostałych przypadkach jest to
    > zatrzymanie / zmiana trasy wywołane bezczelnością bądź kretyńskimi
    > zachciankami pasażera. A autobus/tramwaj to nie taksówka - stąd jest ono

    Raczej kanara, bo to nie pasażer jest przyczyną zatrzymania, tylko
    kontroler, który wzywa policję. Ciekawe, że w temacie o fałszywym
    identyfikatorze uważasz, że jeśli pasażer wezwie policję, to pasażer
    zapłaci, natomiast tu kanar ma wezwać i a pasażer też ma zapłacić za
    zachcianki kanara? Czyżby nierówność stron wobec prawa? Pasażer ma płacić za
    cudze zachcianki?
    Gdyby chodziło tylko o takie przypadki to jasno było by w ustawie
    naświetlone, że "uzasadnione zatrzymanie zachodzi w przypadku groźby utraty
    zdrowia lub życia." Jeśli ustawodowca tego nie napisał wprost, to wynika z
    tego, że słowo "uzasadnione" może mieć szersze znaczenie.
    Poza tym podajcie mi akt prawny, który mówi, za zatrzymanie pojazdu
    przez osobę A zobowiązana jest płacić osoba B? Pasażer jedzie bez ważnego
    biletu i za to ma zapłacić opłatę dodatkową, ale zatrzymanie pojazdu przez
    kanara to już jest inna "para kaloszy", wg prawa ja nie muszę mieć dokumentu
    tożsamości przy sobie, a jeśli kanar mi nie wierzy i wzywa policję (do czego
    ma prawo) to on powoduje skutek zatrzymania tego pojazdu a nie ja.

    > "nieuzasadnione" w rozumieniu ustawy i jako takie podlega dodatkowej
    opłacie
    > (dość sporej).

    Można prosić o cytat? I wykładnie, że nieuzasadnionego zatrzymania
    dokonuje osoba A, a płaci osoba B?

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net