    From: "idiom" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ile dla biegłego "od glazury" ?
    Date: Sun, 20 Mar 2005 21:08:48 +0100

    Użytkownik "friend" <i...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:f56%d.12743$qN3.11873@trndny01...
    > Wiem co to glazura. Nie wiemy co dokladnie jest przedmiotem sporu.
    > Kafelki przykleja sie odpowiednim srodkiem i na tym konczy sie klopot
    > techniczny klienta.

    Tia. Pod warunkiem, że przykleił odpowiednim środkiem... Ale już ustalenie
    tego wymaga badań chemicznych (chyba, że potrafisz popatrząc na odspojoną
    płytkę stwierdzić, jaka jest zawartośc uplastyczniaczy w tym szarym
    "betonie" który jest po drugiej stronie płytki)

    > Jezeli wali mlotkiem w kafelki to jego wina ze pekaja. Jezeli pekaja same
    > z siebie w rok po zamontowaniu (a nie 90 lat), to wtedy ekspertyza bedzie
    > kosztowala duzo wiecej. Jedynie w sprawach o ilosci idace w kontenery taka
    > ekspertyza ma sens. Pan Wladzio z 10 letnim stazem moze rownie dobrze jak
    > biegly ocenic czy kafelka miescila sie w przyjetych ogolnie wymogach
    > technicznych na ogolnym rynku. Po co sadowi wiecej?

    To już 10 letni staż ?
    Przed chwilą mowa był o roku :D

    > W ostatecznosci mozna np przyniesc do sadu kafelki i zademonstrowac jak sa
    > kruche.

    Płytki ceramiczne z zasady sa kruche, chłopie. To cecha swoista tego
    materiału.

    A na to czy płytki pękają po przyklejeniu (np. po 5 latach) ma wiele
    czynników. Np.

    Mrozoodporność i związana z tym nasiąkliwość (nie do ustalenia bez
    profesjonalnych badań)
    Sposób położenia (materiał, na jaki została przyklejona płytka, zaprawa lub
    klej jakim została przyklejona, zastosowanie lub nie środka gruntującego,
    zastosowanie lub nie spadu w przypadku niektórych miejsc, zastosowanie lub
    nie izolacji przeciwwodnej, zastosowanie lub nie przerw dylatacyjnych, a
    nawet tak śmieszne rzeczy jak ilość zużytego "kleju", rodzaj użytych do tego
    narzędzi)
    Sposób wykonanania konstrukcji budynku
    A nawet - warunki geologiczne

    Może i wiesz co to glazura, ale mam wrażenie, że na tym się Twoja wiedza
    kończy.

    Monika