  • Data: 2004-02-11 01:46:15
    Temat: Re: gwarancja/rekojmia jak to sensownie rozegrac?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <p...@o...pl>, JFK wrote:
    > Podejrzewam ze wyslalbym monitor znow do naprawy gwarancyjnej gdyby nie to
    > ze w miedzy czasie spotkalem sie z kolega ktory w podobnym terminie
    > zakupil identyczny model (kupowal w innym sklepie) i ma identyczne
    > problemy(oba - co sugeruje bledna cala serie). I tu pojawia sie pytanie.
    > co powinienem zrobic? zakladam ze kazda kolejna naprawa gwarancyjna nie
    > przyniesie poprawy. Czy po ktorejs takiej naprawie przysluguje mi ustawowo

    Nic ustawowo nie przysługuje - gwarancja nie jest w ogóle obowiązkowa..
    Jeśli skorzystałeś z gwaracji, to TWoje prawa powinien zawierać dokument
    gwarancyjny.

    > zwrot pieniedzy/wymiana monitora (przyznam ze wole to pierwsze)? Czy moge
    > w jakikolwiek sposob skorzystac z rekojmi (rowniez najchetniej w celu

    Jeśli zakup był prywatny to instytucja rękojmi dla takiego zakupu już nie
    istnieje. Teraz nazywa się to to "niezgodność z umową". Zresztą co do
    możliwości "przeskoku" w ramach tej samej usterki z rękojmii na gwarancje
    jest trochę kontrowersji.

    > odzyskania pieniedzy) jesli tak to na co sie powolac(strona federacji
    > konsumentow jest w tym punkcie bardzo niejasna). Dodam ze problem jest o
    > tyle nietypowy ze spora czesc ludzi nie jest w stanie owej niestabilnosci
    > w ogole zobaczyc. Ja mam dosc wyczulony wzrok i jestem w stanie odroznic
    > bez wiekszych problemow odswierzanie monitora crt 85Hz od 100Hz. Jestem w

    Pytania:
    - czy jest to zgodne ze specyfikacją modelu?
    - czy jest to zgodne z zapewnieniami sprzedawcy?

    Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedź brzmi "nie", to są jakieś podstawy
    do dalszych działań. Jeśli serwis będzie się upierał, że wszystko jest ok,
    to widzę jedynie szanse w najęciu rzeczoznawcy. Skontaktuj się z jakimś
    lokalnym oddziałem Federacji Konsumentów, powinni pomóc bardziej
    konkretnie.

    --
    Marcin