-
1. Data: 2004-02-10 23:58:58
Temat: gwarancja/rekojmia jak to sensownie rozegrac?
Od: JFK <j...@o...pl>
witam
okolo 2 miesiecy temu zakupilem monitor LCD NEC 1760nx
jest to dla mnie wydatek niemaly(ponad 2000 PLN)ale podyktowany wzgledami
zdrowotnymi zdecydowalem sie na ten krok(jak wiadomo lcd nie mecza wzroku)
jakiez bylo moje zdziwienie kiedy okazalo sie ze wspomniany monitor ma
moim zdaniem gorsza jakosc obrazu niz moj poprzedni zwykly monitor.
okazalo sie bowiem ze wbrew temu co wszedzie jest napisane o technologii
lcd powyzszy monitor ma niestabilny obraz owa niestabilnosc objawia sie
podobnymi "odswierzaniami obrazu" jak na kiepskiej jakosci monitorze
kineskopowym(CRT) przy odswierzaniu rzedu 75Hz Wyglada to jak
przebiegajace z gory na dol ciemniejsze paski. Dluzsza praca w takich
warunkach bardzo meczy. powoduje bol oczu i inne podobne przykrosci.
Na poczatku nie przejalem sie tym za bardzo. Napisalem maila do firmy
zajmujacej sie serwisowaniem owcyh monitorow. Odpowiedziano mi grzecznie
ze oczywiscie przyjma monitor do naprawy. Co tez nastpilo. Wyslalem
monitor firma kurierska (gwarancja w systemie door-to-door) wraz z opisem
problemu (plus jeszcze jednego ktory wystapil -piszczenie modulu
zasilajacego). Przed uplywem ustalonego czasu monitor zostal dostarczony
do mnie. I tu niesteyty zaczynaja sie schody. Okazalo sie bowiem ze o ile
piszczenie usunieto o tyle migotanie nadal pozostalo. W karcie
gwarancyjnej mam wpisana wymiane modulu zasilajacego i inwertera. Nie
napisano ktorego. Podejrzewam ze lamp podswietlajacych, ale to nie one sa
przeciez problemem.
Podejrzewam ze wyslalbym monitor znow do naprawy gwarancyjnej gdyby nie to
ze w miedzy czasie spotkalem sie z kolega ktory w podobnym terminie
zakupil identyczny model (kupowal w innym sklepie) i ma identyczne
problemy(oba - co sugeruje bledna cala serie). I tu pojawia sie pytanie.
co powinienem zrobic? zakladam ze kazda kolejna naprawa gwarancyjna nie
przyniesie poprawy. Czy po ktorejs takiej naprawie przysluguje mi ustawowo
zwrot pieniedzy/wymiana monitora (przyznam ze wole to pierwsze)? Czy moge
w jakikolwiek sposob skorzystac z rekojmi (rowniez najchetniej w celu
odzyskania pieniedzy) jesli tak to na co sie powolac(strona federacji
konsumentow jest w tym punkcie bardzo niejasna). Dodam ze problem jest o
tyle nietypowy ze spora czesc ludzi nie jest w stanie owej niestabilnosci
w ogole zobaczyc. Ja mam dosc wyczulony wzrok i jestem w stanie odroznic
bez wiekszych problemow odswierzanie monitora crt 85Hz od 100Hz. Jestem w
stanie udowodnic wystepowanie zjawiska poprzez np filmowanie obrazu
monitora.Kamera jak wiadomo rejestruje obraz duzo rzadziej i przezz to
paski zaczynaja byc wyraznie widoczne dla kazdego. Podobny efekt widac na
monitorach kineskopowych pokazywanych w TV. Natomias obraz z LCD filmowany
zawsze wyglada idealnie stabilnie niestety poza moim monitorem.
Przepraszam za to ze troche sie rozpisalem ale chcialem by problem byl
naswietlony mozliwie wielowatkowo. W razie jakichkolwiek niejasnosci bede
staral sie uscislac.
Z gory dziekuje za kazda pomoc
--
JFK (Jakub F. Kasica)
-
2. Data: 2004-02-11 01:46:15
Temat: Re: gwarancja/rekojmia jak to sensownie rozegrac?
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <p...@o...pl>, JFK wrote:
> Podejrzewam ze wyslalbym monitor znow do naprawy gwarancyjnej gdyby nie to
> ze w miedzy czasie spotkalem sie z kolega ktory w podobnym terminie
> zakupil identyczny model (kupowal w innym sklepie) i ma identyczne
> problemy(oba - co sugeruje bledna cala serie). I tu pojawia sie pytanie.
> co powinienem zrobic? zakladam ze kazda kolejna naprawa gwarancyjna nie
> przyniesie poprawy. Czy po ktorejs takiej naprawie przysluguje mi ustawowo
Nic ustawowo nie przysługuje - gwarancja nie jest w ogóle obowiązkowa..
Jeśli skorzystałeś z gwaracji, to TWoje prawa powinien zawierać dokument
gwarancyjny.
> zwrot pieniedzy/wymiana monitora (przyznam ze wole to pierwsze)? Czy moge
> w jakikolwiek sposob skorzystac z rekojmi (rowniez najchetniej w celu
Jeśli zakup był prywatny to instytucja rękojmi dla takiego zakupu już nie
istnieje. Teraz nazywa się to to "niezgodność z umową". Zresztą co do
możliwości "przeskoku" w ramach tej samej usterki z rękojmii na gwarancje
jest trochę kontrowersji.
> odzyskania pieniedzy) jesli tak to na co sie powolac(strona federacji
> konsumentow jest w tym punkcie bardzo niejasna). Dodam ze problem jest o
> tyle nietypowy ze spora czesc ludzi nie jest w stanie owej niestabilnosci
> w ogole zobaczyc. Ja mam dosc wyczulony wzrok i jestem w stanie odroznic
> bez wiekszych problemow odswierzanie monitora crt 85Hz od 100Hz. Jestem w
Pytania:
- czy jest to zgodne ze specyfikacją modelu?
- czy jest to zgodne z zapewnieniami sprzedawcy?
Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedź brzmi "nie", to są jakieś podstawy
do dalszych działań. Jeśli serwis będzie się upierał, że wszystko jest ok,
to widzę jedynie szanse w najęciu rzeczoznawcy. Skontaktuj się z jakimś
lokalnym oddziałem Federacji Konsumentów, powinni pomóc bardziej
konkretnie.
--
Marcin
-
3. Data: 2004-02-11 10:35:09
Temat: Re: gwarancja/rekojmia jak to sensownie rozegrac?
Od: JFK <j...@o...pl>
On Wed, 11 Feb 2004 09:46:15 +0800, Marcin Debowski wrote:
tawowo nie przysługuje - gwarancja nie jest w ogóle obowiązkowa..
> Jeśli skorzystałeś z gwaracji, to TWoje prawa powinien zawierać dokument
> gwarancyjny.
tego sie obawialem
w akrcie niestety nic nie ma:(
moge sie jedynie upierac z skoro wystapila niemoznosc naprawy to musza mi
zwrocic pieniadze badz identyczny nowy sprzet wolny od wad bo tyle mam
zapisane w gwaracji
ale tu znow nie wiem jak sesnownie sie o to wyklocac skoro np nie ma
mozliwosci nie przyjecia towaru (kurier go przynosi i czesc)
> Pytania:
> - czy jest to zgodne ze specyfikacją modelu? - czy jest to zgodne z
> zapewnieniami sprzedawcy?
sprzedawcy tak - ten nie mowil zupelnie nic :)
specyfikacji - nie wiem na oczy nie widzialem zadnej powaznej specyfiacji
jesli chodzi o stabilnosc obrazu musze co prawda wczytac sie jeszcze w
norme iso poniewaz jej podelga ow monitor ale ogolnie obawiam sie ze
nikomu do glowy nie przyszlo ze mozna cos az tak spie..... zeby pozbyc
sie najwiekszej (jedynej waznej) zalety lcd. a wyglada na to ze wtopili z
cala powazna seria. jesli nie ze wszystkimi
tylko ze prosciej jest zwodzic tych kilku klientow niz przyznac sie do
bledow. Co prawda na razie jest to opinia nie poparta powaznymi dowodami
wiec czysto subiektywna, ale powaznie sie obawiam ze tak sytuacja bedzie
wygladac :(
> Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedź brzmi "nie", to są
jakieś
> podstawy do dalszych działań. Jeśli serwis będzie się upierał, że
> wszystko jest ok, to widzę jedynie szanse w najęciu rzeczoznawcy.
> Skontaktuj się z jakimś lokalnym oddziałem Federacji Konsumentów,
> powinni pomóc bardziej konkretnie.
pewnie na tym sie skonczy
mam jednak jeszcze jedno pytanie
na oficjalnej stronie internetowej jest specyfikacja techniczna tego
modelu i ma on zapisane ze posiada system 6-axis powyzej jest ladnie
wytlumaczone czym ow system jest
czytalem te specyfikacje jeszce przed zakupem
bardzo mnie to ucieszylo bo choc nie bylo to najwaznijesze to jednak
moglo mi sie jako fotgrafowi-amatorowi przydac
okazalo sie ze monitor nie ma tej funkcji
nie zamrtwilo mnie to o tyle ze kolory wyswietlal tak czy siak duuzo
lepiej niz inne lcd. teraz zastanawiam sie czy moge ich wychaczyc o
niezgodnosc reklamy z stanem faktycznym
z tym ze nec moze sie bronic ze obecna wersja strony www nie jest
identyczna z tym co bylo wtedy
obecna kopie na dysku juz mam
owczesnej nie . Da si jakos sprawe rozegrac?
pozdrawiam jeszcze raz
--
JFK (Jakub F. Kasica)
-
4. Data: 2004-02-12 03:35:15
Temat: Re: gwarancja/rekojmia jak to sensownie rozegrac?
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <p...@o...pl>, JFK wrote:
> On Wed, 11 Feb 2004 09:46:15 +0800, Marcin Debowski wrote:
> moge sie jedynie upierac z skoro wystapila niemoznosc naprawy to musza mi
> zwrocic pieniadze badz identyczny nowy sprzet wolny od wad bo tyle mam
> zapisane w gwaracji
> ale tu znow nie wiem jak sesnownie sie o to wyklocac skoro np nie ma
> mozliwosci nie przyjecia towaru (kurier go przynosi i czesc)
No i oni raczej nie powiedza ze nastapila niemoznosc naprawy a pewnie
stwierdza ze usterka nie wystepuje.
> modelu i ma on zapisane ze posiada system 6-axis powyzej jest ladnie
> wytlumaczone czym ow system jest
> czytalem te specyfikacje jeszce przed zakupem
> bardzo mnie to ucieszylo bo choc nie bylo to najwaznijesze to jednak
> moglo mi sie jako fotgrafowi-amatorowi przydac
> okazalo sie ze monitor nie ma tej funkcji
> nie zamrtwilo mnie to o tyle ze kolory wyswietlal tak czy siak duuzo
> lepiej niz inne lcd. teraz zastanawiam sie czy moge ich wychaczyc o
> niezgodnosc reklamy z stanem faktycznym
> z tym ze nec moze sie bronic ze obecna wersja strony www nie jest
> identyczna z tym co bylo wtedy
> obecna kopie na dysku juz mam
> owczesnej nie . Da si jakos sprawe rozegrac?
Moim zdaniem musisz miec jakis przekonujacy dowod ze w czasie gdy to
kupowales, ten model byl reklamowany z tym czyms o czym piszesz.
Strona www jest tu dosyc nieporeczna, tym bardziej ze sam nie jestes
pewien czy tak bylo faktycznie. A w prasie jakiejs, komputerowej np., nie
bylo tych ogloszen? Moze warto sie przejsc do jakiejs biblioteki? Gazeta
bedzie juz mocnym dowodem.
A z drugiej strony, skoro uwazasz ze usterka jest dosc oczywista, to serio
namawiam na FK. Maja swoich/zaprzyjaznionych rzeczoznawcow i maja
doswiadczenie. Ich porady sa nieodplatne. Byc moze rzeczoznawca tez bedzie
nieodplatny o ile bedzie to ktos od nich.
--
Marcin
-
5. Data: 2004-02-12 16:45:50
Temat: Re: gwarancja/rekojmia jak to sensownie rozegrac?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 11 Feb 2004, JFK wrote:
[...]
>+ kineskopowym(CRT) przy odswierzaniu rzedu 75Hz Wyglada to jak
>+ przebiegajace z gory na dol ciemniejsze paski. Dluzsza praca w takich
>+ warunkach bardzo meczy. powoduje bol oczu i inne podobne przykrosci.
Erm... a ja w sprawie technicznej, czyli OT acz NNTG :)
Czy próbowałeś to z tą samą kartą grafiki i na tych samych ustawieniach
na których testowałeś monitor CRT ?
Jaka jest szybkość owych "pasków" i czy dobierając częstotliwość
odswieżania (może jakiegoś PowerStripa przetstujesz ? :))
jesteś w stanie spowodować żeby to było wolne przesuwanie ?
Zwięźle się wyrażając - nie wykluczałbym możliwośi interferencji
miedzy jasnością oświetlenia a obrazem lub innymi czynnikami:
[...]
>+ gwarancyjnej mam wpisana wymiane modulu zasilajacego i inwertera. Nie
>+ napisano ktorego. Podejrzewam ze lamp podswietlajacych, ale to nie one sa
>+ przeciez problemem.
Tego nie wiesz. Oczywiście jeśli nie świecą one "równo" (tylko
dają 100 Hz migotania :)) to jest to jakaś usterka.
>+ Podejrzewam ze wyslalbym monitor znow do naprawy gwarancyjnej
...może (*może*) być tak że jakiś czynnik u ciebie wpływa
na migotanie, tak że w warsztacie nie są w stanie tego
powtórzyć :(
To oczywiście NIE ZNACZY że monitor jest w zupełności OK,
tego nie mówię. Masz możliwość sprawdzenia INNEGO monitora
(inny model) z tymi samymi parametrami ?
Niemniej... z tego co piszesz to może być wina twojego środowiska
a nie monitora !
[...]
>+ w ogole zobaczyc. Ja mam dosc wyczulony wzrok i jestem w stanie odroznic
>+ bez wiekszych problemow odswierzanie monitora crt 85Hz od 100Hz.
Możliwe. Najłatwiej z... kiepską kartą grafiki :), przez interferencję
śladowego pulsowania napięcia w PC (impulsowość zasilacza nic nie
rozwiązuje, a im słabszy zasilacz tym 'lepszy') z obrazem :]
>+ Jestem w
>+ stanie udowodnic wystepowanie zjawiska poprzez np filmowanie obrazu
>+ monitora.Kamera jak wiadomo rejestruje obraz duzo rzadziej i przezz to
>+ paski zaczynaja byc wyraznie widoczne dla kazdego. Podobny efekt widac na
Ale to są paski z interferencji częstotliwości klatek (24..25 Hz)
i odświeżania ! Widoczna jest różnica lub różnica wielokrotności
częstotliwości (np. kamera 25 Hz, monitor 75 Hz - to *3), ze
wzgledu na to ze częstotliwości kamery i karty będą się różnić
wystąpi wolne "płynięcie" obrazu od tej różnicy !
NEC podaje dla tego monitora "czas reakcji matrycy" 16 ms. Czyli
niby więcej niż okres odświeżania. Ale przecież obraz nie "zanika"
impulsowo, tylko płynnie ! Znaczy: w 5 ms zauważalnie opadnie...
pozdrowienia, Gotfryd
-
6. Data: 2004-02-12 22:53:43
Temat: Re: gwarancja/rekojmia jak to sensownie rozegrac?
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <P...@A...portezja
n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
> ...może (*może*) być tak że jakiś czynnik u ciebie wpływa
> na migotanie, tak że w warsztacie nie są w stanie tego
> powtórzyć :(
Przedpisca napisal cos takiego:
"w miedzy czasie spotkalem sie z kolega ktory w podobnym terminie
zakupil identyczny model (kupowal w innym sklepie) i ma identyczne
problemy(oba - co sugeruje bledna cala serie)."
To u kolegi tez musialby byc ten czynnik zewnetrzny :)
--
Marcin
-
7. Data: 2004-02-12 23:27:49
Temat: Re: gwarancja/rekojmia jak to sensownie rozegrac?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 13 Feb 2004, Marcin Debowski wrote:
[...]
>+ To u kolegi tez musialby byc ten czynnik zewnetrzny :)
A prawda :) (choć wykluczone nie jest)
Na podstawie "opisu przez sieć" to sobie możemy tylko
podywagować. Niemniej... dobrze by było żeby nim strzeli
z jakiejś armaty najpierw na 100% upewnił się że to
jest wyłączna "zasługa" monitora (a choćby sprawdzić
w innym miejscu niż u kolegi :)) żeby w razie czego
samemu nie wystawić się na ripostę !
pozdrowienia, Gotfryd
-
8. Data: 2004-02-13 10:19:04
Temat: Re: gwarancja/rekojmia jak to sensownie rozegrac?
Od: JFK <j...@o...pl>
no dobra konkretnie technicznie procedura testowa:
4 rozne karty grafiki (obecnie radeon 7500 - oryginalny ATI) trzy rozne
kable z czego dwa analogowe (jeden oryginalny dostarczony z monitorem)i
jeden DVI. Wielogodzinna zabawa zegarem i faza przy kablach analogowcyh
nie przyniosla poprawy, przy DVI nie ma takiej mozliwosci i potrzeby.
Kilka roznych miejsc podlaczenia w calym domu i w calym domu kumpla.
podlaczne zgodne z instrucja do odpowiedniego dniazdka z bolcem i ta sama
faza co komputer ( w instruckjisie uparli ze faza ma byc po lewej stronie
- sprawdzilem jest). No sprawdzany byl u mnie i u kolegi. Niby nadal
gdynia ale jakis czlowiek z poludnia raportowal to samo na pl.comp.pecet
wiec to chyba szersza akcja.
Co do filmowania kamera to wlansie o ta interfernecje chodzi na sprawnym
lcd efekt jest niezauwazalny przy nie zmienianym obrazie na moim jest
widoczny doskonale Co do sprawdzania na tych samych parametrach to moge
tylko na crt ustawic te same co na lcd wtedy jest normalnie ale oczywiscie
nie nadaje sie to do pracy. W druga strone sie nie da poniewaz lcd nigdy
nie wyciagnie 100Hz i tez nie ma takiej potrzeby(przynajmniej w sprawnym
modelu).
Co do samego problemu zanim pierwszy raz wyslalem monitor do naprawy
gwarancyjnej skonsultowalem sie z serwisem mailem i zapytalem czy owa
wysylka jest konieczna czy moze powinienem probowac cos jeszcze robic we
wlasnym zakresie. Powiedzieli ze juz nic wiecej nie wymysle i mam slac oni
sprawdza i naprawia.
Wspomniana grupa pl.comp.pecet tez juz nic wiecej nie wymyslila. Ale jesli
ktos mialby jeszce jakies pomysly to chetnie poczytam i poprobuje wiec
zapraszam :)
pozdrawiam
--
JFK Jakub F. Kasica
jfk (malpa)okg{tocka}gdynia{kropka}pl
-
9. Data: 2004-02-13 23:49:43
Temat: Re: gwarancja/rekojmia jak to sensownie rozegrac?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 13 Feb 2004, JFK wrote:
[...]
>+ - sprawdzilem jest). No sprawdzany byl u mnie i u kolegi. Niby nadal
>+ gdynia ale jakis czlowiek z poludnia raportowal to samo na pl.comp.pecet
>+ wiec to chyba szersza akcja.
No to nie mam pytań :(
pozdrowienia, Gotfryd