  • Data: 2004-02-12 16:45:50
    Temat: Re: gwarancja/rekojmia jak to sensownie rozegrac?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 11 Feb 2004, JFK wrote:
    [...]
    >+ kineskopowym(CRT) przy odswierzaniu rzedu 75Hz Wyglada to jak
    >+ przebiegajace z gory na dol ciemniejsze paski. Dluzsza praca w takich
    >+ warunkach bardzo meczy. powoduje bol oczu i inne podobne przykrosci.

    Erm... a ja w sprawie technicznej, czyli OT acz NNTG :)
    Czy próbowałeś to z tą samą kartą grafiki i na tych samych ustawieniach
    na których testowałeś monitor CRT ?
    Jaka jest szybkość owych "pasków" i czy dobierając częstotliwość
    odswieżania (może jakiegoś PowerStripa przetstujesz ? :))
    jesteś w stanie spowodować żeby to było wolne przesuwanie ?

    Zwięźle się wyrażając - nie wykluczałbym możliwośi interferencji
    miedzy jasnością oświetlenia a obrazem lub innymi czynnikami:
    [...]
    >+ gwarancyjnej mam wpisana wymiane modulu zasilajacego i inwertera. Nie
    >+ napisano ktorego. Podejrzewam ze lamp podswietlajacych, ale to nie one sa
    >+ przeciez problemem.

    Tego nie wiesz. Oczywiście jeśli nie świecą one "równo" (tylko
    dają 100 Hz migotania :)) to jest to jakaś usterka.

    >+ Podejrzewam ze wyslalbym monitor znow do naprawy gwarancyjnej

    ...może (*może*) być tak że jakiś czynnik u ciebie wpływa
    na migotanie, tak że w warsztacie nie są w stanie tego
    powtórzyć :(
    To oczywiście NIE ZNACZY że monitor jest w zupełności OK,
    tego nie mówię. Masz możliwość sprawdzenia INNEGO monitora
    (inny model) z tymi samymi parametrami ?
    Niemniej... z tego co piszesz to może być wina twojego środowiska
    a nie monitora !

    [...]
    >+ w ogole zobaczyc. Ja mam dosc wyczulony wzrok i jestem w stanie odroznic
    >+ bez wiekszych problemow odswierzanie monitora crt 85Hz od 100Hz.

    Możliwe. Najłatwiej z... kiepską kartą grafiki :), przez interferencję
    śladowego pulsowania napięcia w PC (impulsowość zasilacza nic nie
    rozwiązuje, a im słabszy zasilacz tym 'lepszy') z obrazem :]

    >+ Jestem w
    >+ stanie udowodnic wystepowanie zjawiska poprzez np filmowanie obrazu
    >+ monitora.Kamera jak wiadomo rejestruje obraz duzo rzadziej i przezz to
    >+ paski zaczynaja byc wyraznie widoczne dla kazdego. Podobny efekt widac na

    Ale to są paski z interferencji częstotliwości klatek (24..25 Hz)
    i odświeżania ! Widoczna jest różnica lub różnica wielokrotności
    częstotliwości (np. kamera 25 Hz, monitor 75 Hz - to *3), ze
    wzgledu na to ze częstotliwości kamery i karty będą się różnić
    wystąpi wolne "płynięcie" obrazu od tej różnicy !
    NEC podaje dla tego monitora "czas reakcji matrycy" 16 ms. Czyli
    niby więcej niż okres odświeżania. Ale przecież obraz nie "zanika"
    impulsowo, tylko płynnie ! Znaczy: w 5 ms zauważalnie opadnie...

    pozdrowienia, Gotfryd