eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja/rekojmia jak to sensownie rozegrac?Re: gwarancja/rekojmia jak to sensownie rozegrac?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja/rekojmia jak to sensownie rozegrac?
    Date: Wed, 11 Feb 2004 09:46:15 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 38
    Message-ID: <7...@z...router>
    References: <p...@o...pl>
    NNTP-Posting-Host: cm118.omega228.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1076464800 25726 218.186.228.118 (11 Feb 2004 02:00:00
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Feb 2004 02:00:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:193250
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <p...@o...pl>, JFK wrote:
    > Podejrzewam ze wyslalbym monitor znow do naprawy gwarancyjnej gdyby nie to
    > ze w miedzy czasie spotkalem sie z kolega ktory w podobnym terminie
    > zakupil identyczny model (kupowal w innym sklepie) i ma identyczne
    > problemy(oba - co sugeruje bledna cala serie). I tu pojawia sie pytanie.
    > co powinienem zrobic? zakladam ze kazda kolejna naprawa gwarancyjna nie
    > przyniesie poprawy. Czy po ktorejs takiej naprawie przysluguje mi ustawowo

    Nic ustawowo nie przysługuje - gwarancja nie jest w ogóle obowiązkowa..
    Jeśli skorzystałeś z gwaracji, to TWoje prawa powinien zawierać dokument
    gwarancyjny.

    > zwrot pieniedzy/wymiana monitora (przyznam ze wole to pierwsze)? Czy moge
    > w jakikolwiek sposob skorzystac z rekojmi (rowniez najchetniej w celu

    Jeśli zakup był prywatny to instytucja rękojmi dla takiego zakupu już nie
    istnieje. Teraz nazywa się to to "niezgodność z umową". Zresztą co do
    możliwości "przeskoku" w ramach tej samej usterki z rękojmii na gwarancje
    jest trochę kontrowersji.

    > odzyskania pieniedzy) jesli tak to na co sie powolac(strona federacji
    > konsumentow jest w tym punkcie bardzo niejasna). Dodam ze problem jest o
    > tyle nietypowy ze spora czesc ludzi nie jest w stanie owej niestabilnosci
    > w ogole zobaczyc. Ja mam dosc wyczulony wzrok i jestem w stanie odroznic
    > bez wiekszych problemow odswierzanie monitora crt 85Hz od 100Hz. Jestem w

    Pytania:
    - czy jest to zgodne ze specyfikacją modelu?
    - czy jest to zgodne z zapewnieniami sprzedawcy?

    Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedź brzmi "nie", to są jakieś podstawy
    do dalszych działań. Jeśli serwis będzie się upierał, że wszystko jest ok,
    to widzę jedynie szanse w najęciu rzeczoznawcy. Skontaktuj się z jakimś
    lokalnym oddziałem Federacji Konsumentów, powinni pomóc bardziej
    konkretnie.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1