    From: "Krzysztof" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gdzie zgłosić oszusta
    Date: Thu, 22 Jul 2010 00:17:40 +0200

    "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał

    > Nie kontaktuje się bo nie ma więcej pomysłów na tłumaczenie się, bo mu
    > wstyd, bo coś tam - nieważne. Dla istnienia przestępstwa oszustwa ważne
    > jest to, co było w chwili popełniania czynu a nie dzisiaj.

    Skąd zatem policja po fakcie wie, co było w chwili zawierania transakcji na
    allegro?
    Jeśli nie wie tego nawet sam poszkodowany, a wie jedynie to, że nie dostał
    towaru za który zapłacił?

    > Daj spokój, to tylko takie drobne kłamstewka. To nie jest karalne.

    A czym się różnią owe drobne kłamstewka od oszustwa?

    > A ma jeszcze ten towar albo pieniądze? Bo jak nie, to jak to sobie
    > wyobrażasz?

    Normalnie :) A w jaki sposób udało nam się ściągnąć długi z innych firm?
    Różnica była tylko i wyłącznie taka, że tamci byli bardziej kontaktowi i
    łatwiej namierzalni. Ten nie jest, a w każdym razie nie dla mnie.
    Stąd pomysł, by na tę chwilę ominąć prostą windykację (bo sobie odpuszczą
    szukanie kogoś, kto nie odbiera telefonu i nie przebywa tam, gdzie podaje),
    a włączyć w proces bardziej kompetentne organy takie jak policja/prokurator
    itp.
    A że nie wiem po prostu (bo akurat tego nigdy wcześniej nie robiłem), jak
    się za to zabrać, to zadałem tutaj pytanie.

    > To raczej oczywiste. Ale udowodnić trzeba dzisiaj. Na podstawie tego co
    > wiadomo dzisiaj trzeba udowodnić jaki był zamiar sprawcy wtedy.

    To brzmi mniej więcej jak udowadnianie, że się nie jest wielbłądem.
    Na pewno masz na myśli wyrażenie "udowodnić" (czyli przedstawić konkretne
    dowody), czy jedynie przedstawić swoje podejrzenia i domniemania na
    podstawie swojej obecnej wiedzy?

    Pozdrawiam
    K.