    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Date: Wed, 17 Jul 2024 19:14:05 +0200
    <v70gpc$itp$6@news.chmurka.net> <v711gt$8fg$1@news.chmurka.net>
    <v71hsf$lsa$3@news.chmurka.net> <v72r6a$poo$1@news.chmurka.net>
    <v72rqg$lsa$5@news.chmurka.net>
    <1dm9vxb5hprcr$.1a7c4c11urx05.dlg@40tude.net>
    <v7425l$k8j$3@news.chmurka.net> <v742n9$vnd$1@news.chmurka.net>
    <v7433l$k8j$4@news.chmurka.net> <v74tvl$q51$1@news.chmurka.net>
    <5...@h...invalid>
    <v78428$k8i$5@news.chmurka.net> <v785lq$l7r$1@news.chmurka.net>
    <v78bt2$k8i$6@news.chmurka.net> <v78fi6$tod$1@news.chmurka.net>
    <v78l88$k8j$20@news.chmurka.net>
    <n...@4...net>

    W dniu 17.07.2024 o 18:50, J.F pisze:

    > A legitymować chciano. Znaczy się był podejrzany o popełnienie
    > przestępstwa. Na razie nieformalnie, przez policjantów w patrolu.

    Zlituję się i napiszę jaśniej. Zarzut przedstawia siew siedzibie
    jednostki Policji lub prokuratury, a nie na miejscu zdarzenia.

    > Ktory wcale nie musi być w formie przycisku w dzisiejszych czasach

    Też, ale w jakiejkolwiek by nie był formie, to leżenie w kajdankach nie
    ułatwia jego użycia.

    > No ale masz chyba jakies uzasadnione podejrzenia, ze jest mordercą,
    > czy w tonie poprzednich wypowiedzi - zarzut można postawić dowolny,
    > najwyzej sie zmieni. I każdy na ulicy może zostać dla kulsona
    > mordercą.

    Ano trzeba i legitymowanie ani tego nie potwierdzi, ani nie obali
    podejrzeń. O tym piszę od dawna. Nie mamy rejestru szpiegów.

    > A kto mówił o zamykaniu? Mowiliśmy o działaniach wyjasniających.
    > Pojdziesz/wezwiesz, porozmawiasz, to ustalisz czy to przestępstwo,
    > czy nie.
    >
    > Nie ruszysz dupy, to na pewno nic nie ustalisz.
    >
    > Dyskutować to możemy, czy po odpowiedzi "nie chce mi się iść na
    > pocztę" powinienes go zatrzymać i postawic zarzuty, czy nie, bo to
    > nie przestępstwo :-)

    To tym bardziej tego szpiega. Jak od wielu lat tam nie było żadnego
    idioty z aparatem, to istnieje uzasadnione przypuszczenie, ze po
    zamknięciu tego kolejny też nie przyjdzie. Na zatrzymanie i zbadanie
    jednego możemy sobie pozwolić, bo sprawa ważna dla obronności kraju.

    > Za kazdym tym przypadkiem stoi poszkodowany obywatel, a nie
    > "widzimisie" kulsona/policjanta.

    Dokładnie. Za szpiegiem stoi 38 milionów poszkodowanych, którzy mogą
    stracić wolność. Argumentować, to też trzeba umieć :-)

    > To tak jak z tymi zwłokami - może i warto, ale przecież nie wolno, bo
    > nie ma przestępstwa :-)
    > Więc sobie wymyślasz (a raczej prokurator) "podejrzenie nieumyślnego
    > spowodowania śmierci", i wszczyna śledztwo.
    > Tylko że zwłoki się nie poczują poszkodowane i nie będą protestować.
    > A "fotograf" będzie.

    O k...wa grubo! Czyli w obawie przed naruszenie praw zwłok do
    niezbadania postulujesz niewszczynanie postępowań o zabójstwo?

    > Głębokie przemyslenia przez Ciebie przemawiają, czy jakies ostatnie
    > wydarzenia, gdy się okazuje, że policjant nie zawsze ma racje?
    >
    > A jak jednak szpieg? :-P
    >
    > Może po prostu ponaciskajcie na zmiane przepisów, i niech to będzie
    > legalne. Mamy swoje podejrzenia, w ramach zapobiegania przestępstwom
    > sobie pana dane spiszemy, w razie czego będzie materiał dowodowy w
    > przyszłości.
    Czyli nie rozumiałeś niczego, co piszę.

    --
    (~) Robert Tomasik