  • Date: Sat, 09 Aug 2008 03:30:45 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografie wojny == bezczeszczenie zwlok
    <0...@n...lechistan.com> <g7cn8l$p0t$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@n...lechistan.com> <g7d0u9$b4c$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@n...lechistan.com> <g7dbd4$bum$3@inews.gazeta.pl>
    <a...@n...lechistan.com> <g7fpai$epr$1@inews.gazeta.pl>
    <d...@n...lechistan.com> <g7ij02$ih0$1@inews.gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Co innego mordowanie cywili, a co innego ostrzelanie wioski, w której
    > mogą się oni znajdować (nawet nie muszą).

    Kewl. Zapędzam cywili do jakiejś miejscowości, dorzucam paru bojowników
    "dla smaku", wzywam nalot dywanowy i jestem czysty?

    > I co to w praktyce zmienia?

    To, że albo to nie jest wojna i tego argumentu nie można użyć (i powinni
    zostać ukarani), albo to jest nielegalna wojna i należałoby zająć się
    tymi, co ich tam wysłali.

    > Ilu dowódców alianckich dostało za to wyroki?

    Niestety żaden :(

    Zwycięzców niestety nie ma kto sądzić :(

    [ciach]

    > Tu już bym polemizował.

    Zamach na cele cywilne? Owszem. Dla wywołania określonego skutku? Jak
    najbardziej.

    Jedno z dwojga - albo te niuki to był terroryzm, albo wyczyn Osamy to
    też była "tylko wojna".

    [ciach]

    > Nie zrozumiałeś moich intencji. Chodzi o to, że żonierzem ejst osoba
    > jawnie nosząca broń i generalnie umundurowana. Ale Afgańczycy tej zasady
    > nie przetrzegają, w związku z czym trudno odróżnić żołnierza od cywila.
    > Może to prowadzić do pomyłek.

    Tsk, tsk, tsk. Łobuzy. Powinni jeszcze nosić eleganckie czerwone
    kubraczki, żeby łatwiej można było ich zauważyć.

    > No widzisz.

    Sarkazm, mam nadzieję, dostrzegłeś?

    > Ale dla mnie to bardzo niebezpeiczne precedensy. Póki co wysyłamy bez
    > zgody sejmu żołnierzy daleko. Kto zagwarantuje, ze w tym samym trybie
    > kolejny żąd bez kontroli parlamentu nie postanowi wprowadzić demokracji
    > na Słowacji przykładowo?

    Ja się w pełni zgadzam, że decydenci powinni za to iść siedzieć i
    stracić majątki.

    Ale co ja mogę?