  • Data: 2008-08-08 22:53:43
    Temat: Re: fotografie wojny == bezczeszczenie zwlok
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:dicsm5-pl5.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Sorki, ale tłumaczenia "my tylko wykonywaliśmy rozkazy" zostały odrzucone
    > jako nic nie warte już w Norymberdze.

    Co innego mordowanie cywili, a co innego ostrzelanie wioski, w której mogą
    się oni znajdować (nawet nie muszą).

    > Wojna nie została wypowiedziana ani zatwierdzona przez stosowne
    > instytucje 3RP, więc w takim razie jako całość jest nielegalna.

    I co to w praktyce zmienia?

    > Naloty dywanowe na pełne cywilów miasta to zbrodnia.

    Ilu dowódców alianckich dostało za to wyroki?

    > A czy ja mówię, że oni NIE powinni zostać ukarani? I ludzie wydający im
    > takie rozkazy?
    > Tyle teraz się pitoli o "wojnie z terroryzmem", ale zauważ że atak na
    > Hiroshimę czy Nagasaki to był właśnie pierwszy nuklearny atak
    > terrorystyczny.

    Tu już bym polemizował.

    > A za odwetowe rozstrzeliwanie polskich cywili przez hitlerowców winę
    > ponosiła AK?

    Nie zrozumiałeś moich intencji. Chodzi o to, że żonierzem ejst osoba jawnie
    nosząca broń i generalnie umundurowana. Ale Afgańczycy tej zasady nie
    przetrzegają, w związku z czym trudno odróżnić żołnierza od cywila. Może to
    prowadzić do pomyłek.

    > Czyli w sumie III Rzesza całkiem, hmm, cywilizowaną wojnę prowadziła. Kto
    > by pomyślał.

    No widzisz.

    > Pewnie, że się kryją z tą nielegalną wojną, bo poza pytaniem o jej
    > legalność zaraz pojawia się następne - po cholerę nam ona i co my z tego
    > mamy?

    Ale dla mnie to bardzo niebezpeiczne precedensy. Póki co wysyłamy bez zgody
    sejmu żołnierzy daleko. Kto zagwarantuje, ze w tym samym trybie kolejny żąd
    bez kontroli parlamentu nie postanowi wprowadzić demokracji na Słowacji
    przykładowo?