    From: p...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dziedziczenie nieruchomosci
    Date: Mon, 21 Jul 2008 03:43:00 -0700 (PDT)

    On 21 Lip, 12:18, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > Z tego co pisał to chyba była tylko dziadka. Nie wiem, niech specyzjuje.
    > Wspólnością ustawową objęte są przedmioty nabyte w czasie trwania małżeństwa
    > albo do niej włączone.

    Właścicielem był dziadek. Odziedziczył to mieszkanie po swoich
    rodzicach. Mieszkał w nim już ze swoją pierwsza zona (moja babcia).
    Nic nie wiem na temat objecia tego mieszkania wspolwlasnoscia

    > Tak. Gdyby jednak przyjąć, że żona nie jest współwłaścicielem to każdy
    > (łącznie z nią) miałby po 1/3 całości?

    Dzieki za odpowiedz. A czy moge prosic o informacje jak to zrealizowac
    od strony "technicznej" (kto i do kogo ma sie zwrocic w zwiazku ze
    sprawa spadkowa).

    Odnosnie podzialu majatku to sytuacje komplikuje fakt, ze ciotka od
    kilku lat mieszka za granica, a wczesniej jej kontakty z ojcem byly
    bardzo sporadyczne (po rozwodzie dziadkow zostala z moja babcia). Czy
    jesli moj ojciec wystapi z wnioskiem o podzial spadku to ciotka
    automatycznie otrzyma 1/3 spadku?