  • Data: 2008-08-05 06:29:37
    Temat: Re: dziedziczenie nieruchomosci
    Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Lip, 11:31, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:4158ee30-bea0-42f1-8578-aec3e652f74e@
    k37g2000hsf.googlegroups.com...

    > "nic nie musza robic" :), prawo robi to za nich
    > jesli nieruchomosc byla wspolna wlasnoscia dziadka i jego drugiej zony, to
    > toj iojciec i ciotka dziedzicza po 1/3 z 1/2 nieruchomosci, czyli z czesci
    > dziadka, czyli sa wspolwlascicielami nieruchomosci w 1/6 kazde, a druga zona
    > ma 2/3 calosci, oczywiscie nalezy teraz przeprowadzic sprawe spadkowa, aby
    > sad wszystko ladnie przyklepal, i najlepiej wpisac sie, po otrzymaniu
    > postanowienia spadkowego, do ksiegi wieczystej

    Własnie dowiedzialem sie, ze sytuacja jest bardziej skomplikowana niz
    myslalem. Podczas przeksztalcania spoldzielczego prawa do lokalu na
    mieszkanie wlasnosciowe zmieniono wlasciciela mieszkania, jest nim
    teraz druga zona dziadka. Czy w takiej sytuacji moj ojciec ma prawo do
    spadku/zachowku (zakladajac, ze dziadek nie mial innego majatku)?