    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: dezubekizacja
    <62ff6431$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <wngicp3rlwdy.5xdda15chceh$.dlg@40tude.net>
    <62ff87bd$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <62ff8f48$0$6209$65785112@news.neostrada.pl>
    <62ff93d0$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    <62ff9ba9$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <62ffc6cd$0$6204$65785112@news.neostrada.pl>
    <tdqrt9$oqt$1@gioia.aioe.org> <svfMK.2008466$70_9.1800891@fx10.ams1>
    <tdtfd4$17ff$1@gioia.aioe.org> <CcCMK.1175590$B0_9.680667@fx13.ams1>
    <tdvid1$onu$1@gioia.aioe.org> <kRUMK.874036$MWc5.444381@fx06.ams1>
    <te4iht$f71$1@gioia.aioe.org>
    Date: Fri, 26 Aug 2022 00:03:27 GMT

    On 2022-08-24, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Czyli jak ma nieprawidłową projekcję, to jest usprawiedliwiony?

    No skoro nie wie, że coś złego się dzieje to jaka w tym jego wina?

    > Czyli jak ktoś miał styczność tylko z propagandą Goebbelsa, czyli miał
    > nieprawidłową projekcję sytuacji, to wybijanie szyb w sklepach
    > żydowskich sklepikarzy, opluwanie i kopanie ich na ulicy, a potem
    > zwożenie ich do obozów koncentracyjnych i ich mordowanie możemy uznać za
    > usprawiedliwione i jest niewinny? Bo nie słuchał niczego innego oprócz
    > propagandy Gobbelsa?

    A co przekazywał Goebbels w propagandzie? To dość istotne MZ. To co
    przekazuje taki pis, to w zasadzie "nic się złego nie dzieje", "robimy
    dobrze swoją robotę". Oni nie pokazują, że policja bije i kopue kobiety.
    Oni nie mówią, że należy wyrżnąć homoseksualistów. To jest wszystko w
    białych rękawiczkach.

    > Nie kupuję takiego tłumaczenia.
    >
    > Jak ktoś nie ogląda nic poza tvpis (i nie jest upośledzony umysłowo), to
    > doskonale wie co ogląda. Nie róbmy z ludzi debili, nawet jeżeli to są
    > ludzie o niskim stopniu inteligencji. Oni oglądają tvpis, tvtrwam itp.
    > bo chcą, bo pasuje im to do ich światopoglądu, a nie dlatego, że muszą.
    > Nie są debilami, mają wybór, oni po prostu z tym przekazem się zgadzają.

    Dlaczego mają wybierać co innego, skoro to jest dobra telewizja?
    Pokazują filmy edukacyjne, tureckie seriale... przecież nie zachęcają do
    jakiejkolwiek przemocy i nienawiści.

    > A nawet jakby byli do tego zmuszani?
    > Jakby Ciebie zmusili, to co? Nagle stałbyś się rasistą i zacząłbyś w
    > tramwaju opluwać śniadych (czy homoseksualistów...), złorzeczyć na
    > dzieci z in vitro i bronić pedofilów w czarnych sukienkach?

    To tak nie działa. Jakbym został wychowany w jakiejś typowej
    hipokrytycznej katorodzinie to pewnie miałbym takie poglądy i takie
    ideologie chłonął. Ale to jest ta patologia co napada na innych w
    autobusach. To jest jednak może nie margines, ale jednak mała MZ
    frakcja. A to co daje przewagę pis w wyborach to są takie rydzykowe
    mohery, i prości ludzie, którzy bywają dość bezrefleksyjni.

    > Normalnie.
    > Jak to leciało...? Nieznajomość prawa szkodzi? Nieznajomość prawa nie
    > zwalnia z przestrzegania prawa?

    No ale prawo wyborcze to nie przestępstwo :) Aprobowanie działań
    przestępców, to też nie przestępstwo. Aprobowanie działań przestępców,
    bez wiedzy, że są przestępcami to tym bardziej nie przestępstwo.

    > Jak można wlepić komuś mandat za wjechanie w człowieka na przejściu dla
    > pieszych, skoro on nie widział tego pieszego?
    > Panie władzo, jestem niewinny, bo nie widziałem znaku stop...
    > Itd.

    A o czym mówi art.1 p.3 KK?

    > Albo jeszcze inaczej... czy ktoś Ci musi powiedzieć, że nie trzyma się
    > żony na łańcuchu w kuchni?

    Oczywiście, że się nie trzyma, bo nie byłaby w stanie umyć podłogi w
    pozostałej części mieszkania, i potem nie mógłbym się chwalić na
    tłiterze, że w rocznicę ślubu ja raz umyłem.

    A poważniej, idziesz w ekstrema, które są zresztą wyłącznie prawdziwe
    jak ktoś nie ma zrytego beretu. Ale prawda jest też taka, że jakby
    wychowano Cię w poczuciu, że jest to normą, to być nie widział w tym nic
    złego. To co serwuje masom pis i inni podobni manipulatorzy, nie jest
    niczym co w przekazie przeciwstawia się zastanym normom etycznym i
    społecznym.

    > A jak Ci nikt nie powiedział, że się nie trzyma, to wolno Ci trzymać i
    > nie powinieneś ponieść kary? Jesteś niewinny? Czy ta niewiedza Cię
    > usprawiedliwia?

    Tak, mogę zostać uznany za niewinnego. Oczywiście sąd oceni okoliczności
    i w 99.9% zostanę uznany za winnego, ale jakbym np. całe życie spędził w
    izolacji to bardzo wątpię aby uznał. Art. 1 p.3.

    > Jakbyś dostał rozkaz wywiezienia za granicę matki z dzieckiem i
    > zostawienia ich w lesie na mrozie, to wykonałbyś taki rozkaz?
    > Wiedziałbyś sam z siebie, że to jest złe, czy dopiero ktoś by ci musiał
    > o tym powiedzieć?
    >
    > https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/rpo-wsa-skarga-po
    -umorzeniu-pushbacki-sprzeczne-z-prawem

    > Jakim człowiekiem trzeba być, żeby wykonywać takie rozkazy? Wydawać
    > takie rozkazy? Jakim człowiekiem trzeba być, aby tworzyć z premedytacją
    > takie rozporządzenia?
    > Nawet pomijając to, że są niezgodne z prawem...

    Mówimy o tej rzeszy biernych obywateli, którzy nie protestowali i nie
    walczyli z systemem, którzy funkcjonowali gdzieś w obrębie tego systemu,
    a nie mordowali, znęcali się i robili inne bezspornie złe rzeczy.

    > Nie rozmawiamy o odpowiedzialności pożytecznych idiotów (chociaż
    > oczywiście też są za to odpowiedzialni).

    No właśnie o nich rozmawiamy.

    > Rozmawiamy o odpowiedzialności ludzi, którzy w tym procederze czynnie
    > uczestniczą.

    No to rozmawiamy o różnych rzeczach. Dla mnie szeregowy milicjant,
    pełniący służbę w jakiejś wiosce to właśnie trochę taki pożyteczny
    idiota. Nie uzyłbym takiego sformułowania, ale są to osoby poniekąd
    ubezwłasnowolnione uwarunkowaniem.

    > Takich jak ten funkcjonariusz wykonujący rozkazy zostawiania matek z
    > dziećmi na mrozie w lesie.
    > Nie wyobrażam sobie, że normalny i uczciwy człowiek wykonałby taki
    > rozkaz pod pretekstem "rozkaz to rozkaz i trzeba wykonać".
    > Nie trzeba.
    > Nie wyobrażam sobie, żeby normalny i uczciwy człowiek wykonałby rozkaz
    > pałowania protestujących pokojowo kobiet.
    > Oni pałowali, bo chcieli. Bo się zgadzają z narracją partii rządzącej.

    Klarownie mówimi o czym innym.

    > To nie są źli ludzie, ale... antychrysta pod swój dach raczej by nie
    > przyjęli
    > https://youtu.be/cxOg6buqywE?t=150

    Oczywiście, że by przyjeli. Nie, że tak od razu z otwartymi ramionami,
    ale w 95% przypadków wystarczyłoby, żeby z takim antychrystem
    poprzebywali.

    > Czyli głosują na pis, bo nie podoba im się to robi i mówi Pawłowicz,
    > Kempa, Suski...? Głosują na pis, bo nie chcą wyjścia z UE?
    > Na złość sobie robią? Ci dobrzy ludzie są masochistami, głosują wbrew
    > swoim przekonaniom, czy... może jednak głosują na pis, bo się z pisem
    > zgadzają?

    Głosują bo nie widzą nic złego w pisie, a nie widzą, bo łykają ich
    propagandę.

    W skrajnym przypadku tak.

    --
    Marcin