    From: "rezist.com" <s...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czyja odpowiedzialność?
    Date: Sun, 10 Oct 2004 00:34:20 +0200

    > Ciebie zarządca drogi ma obowiązek sprzątać niebezpieczne śmieci z dróg,
    > czy też nie?

    Ma. Zarzadca lub wlasciciel drogi.

    Przyjmijmy ze jest nia GDDKiA. Ale Jacek nie wspomnial
    o jeszcze jednej rzeczy. Gdzie przytrafila mu sie szkoda.

    GDDKiA jest podzielone wg. wojewodztw i obawiam sie ze
    trzeba uderzac na dwa fronty. Do oddzialu w woj. gdzie mial pecha,
    oraz w Warszawie.

    > A jeśli obowiązku nie dopełnił, to czy można go 'pociągnąć
    > za odpowiedzialność'.

    Mysle ze trzeba przejrzec PD.

    http://pzd2044.webpark.pl/ustawa1.html

    Mam tylko nadzieje ze to dalej funkcjonuje.

    Za cholere nie wiem tylko czy aktualne. To co nas interesuje,
    jest na poczatku a pozniej w Artykulach 20,21,...

    Pozatym, na prawodrogowe.pl wspomniano cos o rozporzadzeniu
    na temat warunkow utrzymywania drog publicznych.

    Oczywiscie GDDKiA zapewne bedzie leciec w zabe.
    Ja bym jeszcze do nich zadzwonil zupelnie znienacka i zapytal
    nie opisujac co i jak, jak sie zaopatruja na takie sytuacje.

    Nie chce nawet myslec, co bedzie jesli sie okaze ze np.
    kilka km tej autostrady (gdzie mialo miejsce, to co mialo)
    nalezy do jakiejs biednej gminy. U nas wszystko jest mozliwe.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com