eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy własciciel mieszkania moze mnie wywalić w dowolnej chwili ? › Re: czy własciciel mieszkania moze mnie wywalić w dowolnej chwili ?
  • Data: 2008-03-25 04:20:47
    Temat: Re: czy własciciel mieszkania moze mnie wywalić w dowolnej chwili ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    emtec pisze:
    > Wynająłem mieszkanie i dogadałem się z właścicielem, że będę u niego
    > wynajmował do końca czerwca tego roku. Niestety własciciel znalazł
    > kupca na swoje mieszkanie i chce mnie wywalić mnie już w kwietniu.
    > Pytanie:
    > 1. Czy jeśli nie mam żadnej umowy na piśmie to właściciel w razie
    > mojego biernego oporu (nie otworzę mu drzwi) może przyjść z policją i
    > mnie wywalić na bruk w dowolnej chwili ?

    Nie. To ty możesz wezwać policję, jak on będzie ciebie nachodził.

    Zaproponuj mu, że on ci znajdzie nie gorsze mieszkanie do wynajęcia za
    nie wyższą cenę - na pewno bardziej mu się opłaci pokryć ewentualne
    różnice za te kilka miesięcy, niż stracić kupca na lokal.

    > 2, Czy bez zgody wlasciciela moge się zameldować w jego mieszkaniu -

    Wręcz musisz. Inna sprawa, że jest problem formalny - musisz przedstawić
    tytuł prawny do lokalu, czyli np. umowę najmu.

    > moze wtedy miałbym jakies szanse dotrwać do końca czerwca :)

    Meldunek niczego nie zmienia.

    > Zaznaczam że wlascicielowi regularnie płaciłem bez zadnych problemów
    > tyle ze nie mam nic na pismie.

    Gotówką czy przelewem?

    PS: nagrywaj wszelkie rozmowy. Oczywiście bez uprzedzania.