  • Data: 2007-12-26 13:46:22
    Temat: Re: cywilne
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    kefas pisze:
    > Witam,
    > opisze po krótce sytuacje i prosze o opinie co do możliwości które posiadam.
    > W postępowaniu o zachowek, sąd rejonowy odrzucił roszczenie powódek o
    > dokonanie zabezpieczenia ich roszczeń na lokalu który odziedziczyłem, na
    > wypdek mojej niewypłacalności co do zachowku. Potem lokal został sprzedany
    > a powódki wniosły zażalenie(?) do sądu okręgowego, któy przychylił się tego
    > i wydał postanowienie o wpisie do księgi wieczystej określonych kwot na
    > rzecz powódek. (Lokal nie jest już mój od paru miesięcy) Powódki przy

    Czyli sprzedałeś lokal przed uprawomocnieniem się wyroku - a one złożyły
    apelację i teraz masz problem? (że nie wspomnę o problemie nabywcy...)

    > wnoszeniu sprawy do sądu okręgowego wiedziały jednak (są dowody) o tym, że
    > lokal niejest już mój. W związku z tym prosze o informacje, czy podlega to
    > pod kodeks karny art 233 o zatajaniu istotnych faktów przed sądem ? Co w
    > tym wypadku mogę zrobić na drodze cywilnej ? Gdzie i w jakim czasie mogę
    > złożyć zażalenie od tego postanowienia ?

    Sugerowałbym spłacić powódki. Tak będzie IMHO najprościej, najtaniej i
    najuczciwiej.

    Wtedy zapis w KW przestanie mieć znaczenie i będzie można go usunąć
    (tylko oczywiście trzeba mieć na to "papier", najlepiej jakiś notarialny).