    From: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co oznacza "co do zasady"
    Date: Sat, 21 Dec 2002 14:00:24 +0100

    > Ja tylko w kwestii formalnej:) W zgłoszeniu do ewidencji jest rubryczka - nr.
    > dowodu sobistego. Jak to obejść skoro niepełnoletni takiego dokumentu nie
    > posiada?
    1. Może posiadać tzw. tymczasowy dowód osobisty od 17 roku zycia.
    2. Nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi się, że albo tu powinien być
    numer dowodu prawnego opiekuna albo można spokojnie zostawić pustą tak
    jak się robi w PITach gdy coś nas nie dotyczy.

    > Co do zasady (takie fajne słowo) zgadzam się, że właściwie nie istnieją
    > przepisy zakazujące lub odmawiające osobie niepełnoletniej prowadzenia
    > działalności gospodarczej. Trudno mi jedna wyobrazić sobie taką sytuację w
    > praktyce, chociażby z punktu widzenia kontrahentów - przecież najważniejsza jest
    > dla nich pewność obrotu gospodarczego, w tym wypadku wątpliwa.
    Wszystko zależy od rodzaju działalności. W końcu taki artysta
    portretujący ludzi na ulicy nie musi być wiarygodny u kontrahentów, no nie?

    > Pozdrawiam świątecznie
    Również pozdrawiam.

    chester