  • Data: 2002-12-21 13:26:00
    Temat: Re: co oznacza "co do zasady"
    Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Może posiadać tzw. tymczasowy dowód osobisty od 17 roku zycia.

    Jak najbardziej, ale co w wypadku gdy jest młodszy?

    > 2. Nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi się, że albo tu powinien być
    > numer dowodu prawnego opiekuna albo można spokojnie zostawić pustą tak
    > jak się robi w PITach gdy coś nas nie dotyczy.

    Nr dowodu opiekuna m. zd. chyba nie, bo to nie on ma być wpisany do
    rejestru.Puste miejsce - w PITach to normalne, ale np. w KRS taka sytuacja już
    nie przechodzi.

    Znalazłem fragment artykułu C. Kosikowskiego "Pojęcie przedsiębiorcy w prawie
    polskim" w którym stwierdza, że:

    Przedsiębiorcą może być tylko osoba fizyczna o pełnej zdolności do czynności
    prawnych w rozumieniu art. 11 k.c. (osoba pełnoletnia). Osoba pełnoletnia
    częściowo ubezwłasnowolniona korzysta z kurateli i bez zgody jej przedstawiciela
    ustawowego nie może podejmować ważnych czynności prawnych polegających na
    zaciąganiu zobowiązania lub rozporządzaniu swoim prawem (art. 17 k.c.). Nie może
    zatem podejmować i wykonywać działalności gospodarczej. To samo dotyczy osoby
    niepełnoletniej."

    Szkoda, że nie mam teraz dojścia do całości może to by coś więcej wyjaśniło. Z
    drugiej strony natknąłem się kiedyś na orzeczenia SN które dopuszczały
    utworzenie spółki cywilnej przez osobę niepełnoletnią i jej matkę (oczywiście
    za zgodą sądu).
    I bądź tu człowieku mądry.

    Ciacho