  • Data: 2002-12-22 10:08:45
    Temat: Re: co oznacza "co do zasady"
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zwracam uwagę na jeszcze istotniejszy fakt - jest napisane "zostają", a
    nie
    > "mogą zostać". To jest zwykły opis realnej praktyki i trudno sie z tym nie
    > zgodzić, że "zostają" faktycznie osobu pełnoletnie, nie ograniczone w
    > zdolności do czynności prawnych.

    Napisaliście dużo bo Polacy dużo lubią gadać ale może trzeba bardziej
    logicznie. Zacznę jak zwykle od stwierdzenia " z tego co wiem, lub mi się
    zdaje" ;) ale niech poprawia mnie prawnicy.
    Pojawiło się stwierdzenie " natknąłem się na zwrot" ważną podpowiedzią było
    by gdzie.
    Może jak są wątpliwowości należy zdefiniować pojęcia (sięgając do ustawy lub
    wyszykiwarki zajmie to chwilę ) Kilka uściśleń:
    1.. Działalnością gospodarczą w rozumieniu ustawy jest zarobkowa
    działalność wytwórcza, handlowa, budowlana, usługowa oraz poszukiwanie,
    rozpoznawanie i eksploatacja zasobów naturalnych, wykonywana w sposób
    zorganizowany i ciągły.
    2.. Przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy jest osoba fizyczna, osoba prawna
    ..., która zawodowo, we własnym imieniu podejmuje i wykonuje działalność
    gospodarczą, o której mowa w ust. 1
    3.. Osoba fizyczna w polskim prawie jest każdy człowiek. Od urodzin do
    śmierci posiada zdolność prawną ale dopiero pełną zdolność do czynności
    prawnych (zdolność prawna co innego niż zdolność do czynności prawnych )od
    pełnoletności. W okresie od 13 lat do pełnoletności (zresztą tak jak osoby
    częściowo ubezwłasnowolnione ) posiadają tylko ograniczoną zdolność do
    czynności prawnych. Mogą wtedy wykonywać czynności dopuszczone dla tej
    kategorii. Czynności prawne dokonywane przez taką osobę, które prowadzą do
    powstania po jej stronie zobowiązania lub powodują rozporządzenie jej
    prawami, wymagają zgody przedstawiciela tej osoby.

    Uściśliłem tylko nieco temat i dalej zapraszam do dyskusji bo sam jestem
    ciekaw co z niej wyniknie :-)

    Pozdrowienia Andrzej