  • Data: 2002-12-20 23:56:41
    Temat: Re: co oznacza "co do zasady"
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ok. poddam się :-) ale musze miec czarno na białym ,dosłownie ,przepis
    > mówiacy dosłownie nie gdybanie :-)
    >
    > Sandra

    No jest przepis. Norma konstytucyjna - Art. 20.

    Społeczna gospodarka rynkowa oparta na WOLNOŚCI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ,
    własności prywatnej oraz solidarności, dialogu i współpracy partnerów
    społecznych stanowi podstawę ustroju gospodarczego Rzeczypospolitej
    Polskiej.

    Art. 22.
    Ograniczenie WOLNOŚCI DZIAŁALNOŚCI gospodarczej jest dopuszczalne tylko w
    drodze ustawy i tylko ze względu na ważny interes publiczny.

    Nie ma przepisu, ktory by ograniczal ta wolnosc i stanowil, ze osoba
    ograniczona w zdolnosci
    do czynnosci prawnych nie moze prowadzic dzialalnosci gospodarczej

    Konrad (Boze o czym ja pisze o tej porze)