    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Date: Tue, 26 Jun 2012 07:38:00 +0200

    > Grałeś kiedy w szachy? ;) "kolejność ma znaczenie".
    > W miescu kolizyjnym ten z lewej *już* nie ma przed sobą A-7, a ten z
    > prawej ma.

    A) Obydwaj nie mają. Może jeden bardziej, drugi mniej, ale to nie na tym
    chyba polega.
    B) Pierwszeństwo określa się PRZED skrzyżowaniem.

    To jest właśnie tak jak z tym o przesuniętych wlotach. Ja już jestem na
    Rybnickiej, więc wali mnie ten gość od Pilchowic, bo ja nie mam A-7 a on
    ma? Tyle, że obaj mieliśmy, tylko ja lekko krzywo jadę, bo tak profil
    skrzyżowania zrobiono. A przepis mówi, że pierwszeństwo ustala się przed
    wjazdem na skrzyżowanie.

    > Nie, rozstrzyga A-7, który "temu z prawej" nakazuje ustąpić temu
    > z lewej, JEŚLI on tam się pojawi.

    Pomimo, że ten z lewej też ma A-7? Dość śmiała teoria.

    > Kolejny raz przekręcasz moje słowa.
    > Pisałem WYRAŹNIE o obowiazywaniu A-7, a *NIE* o obowiązywaniu
    > "prawej ręki", bo do stosowania tej reguły to w ogóle nie dochodzi.
    > INNY przepis szczegółowy jest wyżej w hierarhii.

    Ale nie ma zastosowania, więc spadamy na poziom przepisów ogólnych.

    > I to się NIE LICZY.

    Liczy, bo wtedy rozstrzygają pierwszeństwo.

    > Ty jesteś odporniejszy od granitu :P

    I wice wersa. Tylko po co te osobiste wycieczki, to nie wiem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek