  • Data: 2012-06-25 22:20:56
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 25 Jun 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie. Droga nie jest zakręcona wokoło wysepki. Trzymając się przykładu ze
    > skrzyżowaniem koło multikina: Droga nr XYZ (nie chce mi się szukać
    > numeru) biegnie na kierunku Zabrze - Mikulczyce, a droga numer ABC na
    > kierunku Waryniol - Multikino.

    Dla czytelników którzy nie odszukali sobie dostatecznie szczegółowych
    zdjęć: to jest najzwyczajniejsze w świecie SORO turbinowe, odstęp
    między jezdniami Korfantego wygląda mi na "podwójne torowisko
    tramwajowe" (w perspektywie, po ewentualnym dokończeniu drogi która
    miała być AFAIK wykonywana ze 100 lat temu).

    > Na Alejach Korfantego szczególnie ładnie to widać, bo gdyby wysepka
    > ronda była mniejsza albo pas zieleni pomiędzy kierunkami był szerszy, to
    > odgięcie ,,nurtu'' Aleji byłoby wręcz zerowe.

    To że jednak jest niezerowe podkreślę dlatego, że nawet jakby było
    "ujemne" (jazda "na wprost" wymagałaby skrętu w lewo), to nic by
    nie zmieniło z p. widzenia "przebiegu drogi" - z powodu niżej:

    > Przed przebudową jadąc z Mikulczyc do Multikina skręcałem w lewo
    > i obecnie też skręcam w lewo. Kawałek dalej koło Kauflandu masz podobnie,
    > ale nie zrobiono tam wyspy ronda, a jedynie mniejszą wyspę zakreskowań.
    > I skręcając z Mikulczyc do Szpitala też skręcam w lewo. I też używam
    > lewego kierunkowskazu.

    Byłeś łaskaw pominąć najistotniejszy szczegół: nie dopuszczasz do
    siebie myśli, że to właśnie ZNAKI DROGOWE wyznaczają przebieg drogi.

    Na youtubie jest parę filmików z "wirtualnymi rondami", wymalowanymi
    farbą (całość uzupełniona znakami pionowymi).
    I to właśnie ta farba (w roli znaku drogowego) wyznacza przebieg
    drogi.
    Znak C-12 ma podobne zadanie.
    W odróżnieniu od tabliczki T6* i podobnych nie jest to jedyne
    zadanie, dla porządku.

    pzdr, Gotfryd