    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Date: Fri, 22 Jun 2012 12:15:24 +0200

    W dniu 22.06.2012 11:52, Andy Niwinski pisze:
    > To jest niezgodne z PoRD?

    Ano. Rondo wg PoRD to JEDNO skrzyżowanie. Dokonując więc na nim skrętu,
    należy to sygnalizować zawczasu i wyraźnie przed skrzyżowaniem i
    zajmować odpowiedni pas. A więc do skrętu w lewo należy zająć lewy pas i
    przed wjazdem na skrzyżowanie sygnalizować lewoskręt. Tak zresztą są
    organizowane ronda na Śląsku (patrz np. rondo koło Spodka w Katowicach)
    gdzie władza Dworaka nie sięga.

    > Tego to całkiem nie łapię (w sensie o co Ci chodzi)

    Tego, że pan Dworak postuluje, ze jazda wokoło ronda jest jazdą na
    wprost, a wyjazd z ronda skrętem w prawo. Co jest bardzo logiczne i
    bardzo sensowne i zwłaszcza na dużych rondach byłoby cudownie, gdyby
    jego teoria została wdrożona w prawo. Niestety prawo mówi przeciwnie.

    > Przecież rondo to właśnie taka inna organizacja "skrzyżowanek".

    Nie. Rondo to ,,skrzyżowanie [JEDNO] w którym ruch odbywa się wokoło
    wyspy''. Na tym kończy się się zapis w PoRD.

    > Opisane
    > bardzo jasnymi i konkretnymi postanowieniami PoRD.

    Którymi? Bo ja znajduję tylko to jedno zdanie.

    Problem w tym, że przepisy przez 100 lat się niewiele zmieniają, a
    rzeczywistość drogowa i owszem.

    Innym ,,wesołym'' przypadkiem z rond jest Małe Rondko W Kontekście Kto
    Ma Pierwszeństwo Wjazdu. W Zabrzu takie małe nam strzelili dla jaj na
    Trocera i co chwila są konflikty. Jedni kierowcy stosują regułę prawej
    ręki (wg mnie słusznie). Inni uważają, że ,,rondo to samowolka i kto
    pierwszy ten lepszy''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek