  • Data: 2005-08-07 10:14:52
    Temat: Re: borland, czesc dalsza.
    Od: "Jakub" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>
    wrote in message news:dd4lju$cfm$1@inews.gazeta.pl...

    > wynagrozdeni jasno jest okreslone w umowie licencyjnej
    > 2. UDZIELENIE LICENCJI I ZAKRES ZASTOSOWANIA.

    Nie padła tam żadna kwota.

> [...]
    > majątkowe,
    > zaniechania naruszenia, wydania uzyskanych korzyści albo zapłacenia
    > w podwójnej, a w przypadku gdy naruszenie jest zawinione, potrójnej
    > wysokości
    > stosownego wynagrodzenia z chwili jego dochodzenia; twórca może
    > również żądać naprawienia wyrządzonej szkody, jeżeli działanie
    > naruszającego
    > było zawinione.
    >

    > ja produkujac soft nie naruszam majatkowych praw autprskich broladna bo
    > nie sprzedaje jego srodowiska
    >
    > wiec to w ogole nie ma sensu w tym momencie.

    Naruszasz! Borland moze zakazać komukolwiek korzystania z ich produktu. I
    tak też zrobił - zabronił Ci wytwarzać oprogramowanie, które jest
    komercyjne, bądź też komercyjnie wykorzystywane.

    Art. 50.
    Odrębne pola eksploatacji stanowią w szczególności:
    1) utrwalenie,
    2) zwielokrotnienie określoną techniką,
    3) wprowadzenie do obrotu,
    4) >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>wprowadzenie do pamięci
    komputera<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<,
    5) publiczne wykonanie albo publiczne odtworzenie,
    6) wystawienie,
    7) wyświetlenie,
    8) najem,
    9) dzierżawa,
    10) nadanie za pomocą wizji lub fonii przewodowej albo bezprzewodowej
    przez stację naziemną,
    11) nadanie za pośrednictwem satelity,
    12) równoczesne i integralne nadanie utworu nadawanego przez inną
    organizację
    radiową lub telewizyjną.
    .

    Ja się wyłączam już z tego wątku. Jesteś uparty jak osioł. Nie opieraj się
    nigdy w prawie na swojej jego interpretacji (bo ona nie jest ważna) a prawo
    stanowi że jego nieznajomość nie jest wytłumaczeniem.

    Przeczytaj sobie tą ustawę (ostrzegam, że musisz mieć aktualną wersję, bo są
    do niej wprowadzane co jakiś czas zmiany - szczególnie jeśli chodzi o
    informatyczne dzieła).

    Potem przeczytaj kilka publikacji na temat tejże ustawy.

    A potem i tak prawnik biegły w tych sprawach po prostu Cię zagnie pewnymi
    kruczkami - takie jest prawo, niejasne, zagmatwane - między innymi po to by
    prawnicy mieli prace.