  • Data: 2005-08-08 10:38:54
    Temat: Re: borland, czesc dalsza.
    Od: "Jakub" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:dd65qb$r15$2@opal.futuro.pl...

    > A ty nie masz pojęcia, jakie przepisy obowiązują w Polsce.
    >
    > Nielegalne tworzenie kopii -> przestępstwo.

    NIelegalne tworzenie kopi jest przywłaśzczeniam sobie autorskiego prawa
    majątkowego, dokładnie pola eksplatacji "utrwalanie"

    > Legalne stworzenie kopii, ale wykorzystanie niezgodnie z warunkami umowa -

    NIelegalne użytkowanie programu komputerowego (bo przecież łamanie licencji
    nie jest zalegalizowane - jedynie możesz z niej zrezygnować);
    Prawo autorskie majątkowe, pole eksplatacji: Wprowadzenie do pamięci
    komputera.

    Dla czego więc w obu tych przypadkach miała by nastąpić inna interpretacja
    czynu. Licencja działa tylko i wyłącznie na warunkach w niej określonych.

    Nie mam biegłości, w tych sprawach.
    Ale... PrawaAut Art. 117.

    Pamiętaj że kompilując program w jakimś środowisku i sprzedając go
    rozpowszechaniasz nie tylko swoją własność intelektualną, ale za razem firmy
    Borland - np. w Delphi jest to cała biblioteka VCL, bez której program nie
    działa ( no czyba że ktoś wykorzystuje inne rozwązania, ale po co mu wtedy
    Delphi.

    hmm, cały ten wątęk jest dla mnie łudzeniem się jednej osoby, że łamanie
    licencji jest czymś legalnym.
    Nie zapominaj też o tym, że Przemek wyraźnie zaznaczył że złamanie zasad
    nastąpiło z korzyściami.