  • Data: 2005-08-07 09:51:55
    Temat: Re: borland, czesc dalsza.
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    >
    > Art. 43.
    > 1. Jeżeli z umowy nie wynika, że przeniesienie autorskich praw majątkowych
    > lub udzielenie licencji nastąpiło nieodpłatnie, twórcy przysługuje prawo
    > do
    > wynagrodzenia.
    > 2. Jeżeli w umowie nie określono wysokości wynagrodzenia autorskiego,
    > wysokość
    > wynagrodzenia określa się z uwzględnieniem zakresu udzielonego prawa
    > oraz korzyści wynikających z korzystania z utworu.

    wynagrozdeni jasno jest okreslone w umowie licencyjnej
    2. UDZIELENIE LICENCJI I ZAKRES ZASTOSOWANIA.

    2.1 Udzielenie licencji. Zgodnie z warunkami i postanowieniami niniejszej
    licencji, firma Borland udziela licencjobiorcy, jeśli jest on osobą, lub w
    przypadku gdy jest organizacją, jednej (1)

    wyznaczonej osobie w organizacji ("Oznaczony Użytkownik") osobistej,
    niewyłącznej, niepodlegającej przeniesieniu, a także ograniczonej licencji
    na użytkowanie Produktu wyłącznie do celów tworzenia, kompilowania (włącznie
    z kompilowaniem kodu bajtowego), testowania i wdrażania, w formie kodu
    źródłowego lub wynikowego, własnych aplikacji i innych dzieł ("Dzieła")
    wyłącznie na użytek własny. Licencjobiorca nie może korzystać z Produktu ani
    żadnego Dzieła w jakichkolwiek celach komercyjnych, handlowych, rządowych
    czy instytucjonalnych ("Cel komercyjny"). Zgodnie z warunkami i
    postanowieniami niniejszej Umowy, licencjobiorca może rozprowadzać Dzieła
    pośród innych osób, lecz nie może otrzymywać żadnego bezpośredniego lub
    pośredniego wynagrodzenia za rozprowadzanie lub korzystanie z Dzieł i Dzieła
    rozprowadzane pośród innych osób nie mogą być wykorzystywane w żadnym Celu
    komercyjnym.

    Jeżeli licencjobiorca korzysta z Produktu lub jakichkolwiek Dzieł w dowolnym
    Celu komercyjnym lub zezwala innym na takie korzystanie, w sprzeczności z
    udzieloną licencją, licencjobiorca zgadza się zakupić po obowiązujących w
    danym czasie cenach detalicznych taką liczbę licencji aktualnej w danym
    czasie wersji programu Delphi Professional, która odpowiada liczbie
    posiadanych licencji Produktu.

    Art. 79.
    1. Twórca może żądać od osoby, która naruszyła jego autorskie prawa
    majątkowe,
    zaniechania naruszenia, wydania uzyskanych korzyści albo zapłacenia
    w podwójnej, a w przypadku gdy naruszenie jest zawinione, potrójnej
    wysokości
    stosownego wynagrodzenia z chwili jego dochodzenia; twórca może
    również żądać naprawienia wyrządzonej szkody, jeżeli działanie
    naruszającego
    było zawinione.

    ja produkujac soft nie naruszam majatkowych praw autprskich broladna bo nie
    sprzedaje jego srodowiska

    wiec to w ogole nie ma sensu w tym momencie.

    P.