  • Data: 2005-12-01 18:52:58
    Temat: Re: alimenty a rozpoczecie pracy?
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Guśka wrote:
    > Witam!
    >

    > Pracuje od okolo roku i moja matka dowiedziala sie miesiac temu ze
    > pracuje i
    > ile zarabiam, od tego momentu wstrzymala alimenty. Oprocz tego studiuje

    Możesz spokojnie iść po sądu o tytul wykonawczy do tych kiedyś orzeczony
    ch alimentów - ten wyrok dalej jest ważny. Następnie do komornika i
    ściągać z matki. Ja tylko mówię jaki jest stan prawny :-)

    > zaocznie.
    > Dzisiaj otrzymalem pismo od jej adwokata i prosi mnie o oswiadczenie na
    >

    > pismie ze zrzekam sie alimentow i tym samym zwalniam matke z obowiazku
    > placenia alimentow.

    Olać.

    > Straszy mnie zarazem ze jak tego nie zrobie w ciagu 7 dni zllozy
    > wniosek do
    > sadu zeby zwolnil matke z obowiazku placenia. Straszy mnie takze
    > kosztami
    > sadowymi.

    bzdura. Osoba uprawniona jest zwolniona z kosztów (czy jak to tam
    dokładnie jest, koledzy z sądów?)

    > Matka nie placi mi alimentow od 2-3 miesiecy. Jezeli ja napisze takie
    > pismo
    > ze ja zwalniam z obowiazku placenia alimentow to co z zaleglymi
    > alimentami(za 2-3 miesiace) - sa szanse je odzyskac??

    Zależy. Jeśli rzeczywiście ci się nie należały, sąd orzeknie wygaśnięcie
    obowiązku 3 miesiące temu i wówczas będą nie do wzięcia. Natomiast jeśli
    już otrzymasz te nienależne alimenty (a masz w tej chwili, póki stary
    wyrok jest ważny, wyżej wspomniane środki - komornik) to raczej nie
    musisz ich oddawać. Tzn matka teoretycznie mogłaby wnieść sprawę o
    niesłuszne wzbogacenie, ale raczej w tej sytuacji nie wygra (szczegóły -
    kodeks cywilny).