eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot towaru w sklepie internetowym. › Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym.
    Date: Fri, 6 Oct 2006 17:00:37 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 36
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <l...@z...router>
    References: <eg2odh$di3$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <f...@4...net> <8...@z...router>
    <74pbmn9ta4hm$.1g31vbp44cy0c$.dlg@40tude.net>
    <d...@z...router>
    <1rjk2kfutki0c$.1h1wjl7dg2pce.dlg@40tude.net>
    <6...@z...router>
    <erhhlkek8j4j$.1snwn24ng9w9i$.dlg@40tude.net>
    <r...@z...router>
    <1k7keuae8were.1gz48yc20wbfz$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: cm238.omega226.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1160126067 7486 218.186.226.238 (6 Oct 2006 09:14:27 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Oct 2006 09:14:27 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:418129
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 06.10.2006 ===Tomy=== <nic@z_tego.com> napisał/a:
    > Dnia Fri, 6 Oct 2006 06:12:43 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
    >> To jedynie dowodzi słabej znajomości prawa u konsumentów i sprzedawców
    >> lub/i celowego wprowadzania w błąd przez tych drugich.
    > Uważam, że nie ma tutaj znaczenie czy konsument zna swoje prawa czy też
    > nie.Sprzedający musi coś zrobić z zareklamowanym lub odstąpionym od umowy

    Sprzedającym został zapewne dobrowolnie. Do takiej formy sprzedaży też
    pewnie nikt go nie zmuszał. Przepisy są jasne.

    > sprzedaży towarem. Często towar zwrócony w wyniku odstąpienia od umowy
    > trafia do innego klienta. Podobnie z kwestią reklamacji.

    No i?

    > Jeśli sprzedawca nie może dokonać naprawy wysyła sprzęt do swojego
    > dystrybutora (głównie serwis centralny), gdzie i tutaj warunki gwarancyjne
    > jasno i wyraźnie mówią o zachowaniu wszelkich opakowań, załączników etc.

    Zdziwię Cię jeszcze bardziej - mogę zareklamować z tyt. niezgodności z
    umową i sprzedawca nie będzie mógł wymagać dostarczenia towaru w
    oryginalnym opakowaniu jako warunku przyjęcia reklamacji.

    > Nie chodzi tu raczej o przepisy dające określone prawa konsumentów, lecz
    > raczej o gwarancję, którą kupujący akceptuje w momencie zakupu.

    Skąd takie domniemanie? Akceptuję w momencie kiedy decyduję się na
    reklamację z tyt. gwarancji. Oczywiście w granicach określonych prawem.

    > Wiele elementów niezbędnych w celu przeprowadzenia czynności, o której
    > rozważamy zawarta jest w gwarancjach (vide sprzęt komputerowy).

    Nie rozumiem.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1