-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
nv.de!txtfeed1.tudelft.nl!tudelft.nl!txtfeed2.tudelft.nl!lightspeed.eweka.nl!81
.171.88.10.MISMATCH!ramfeed1.eweka.nl!eweka.nl!hq-usenetpeers.eweka.nl!69.16.17
7.246.MISMATCH!cyclone03.ams!news.ams.newshosting.com!npeersf01.ams!newsfe20.am
s2.POSTED!53ab2750!not-for-mail
From: "swen" <n...@n...com>
Newsgroups: pl.soc.prawo
References: <g4sota$qb0$1@inews.gazeta.pl> <i...@n...lechistan.com>
<NGtck.115219$ft1.68014@newsfe14.ams2> <g4u01q$s3t$1@news.onet.pl>
<nnxck.253900$1B6.3832@newsfe21.ams2>
<g4uf2j$3p1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<EVFck.22193$jB5.10039@newsfe05.ams2> <g4vd9b$eau$1@node1.news.atman.pl>
<WYLck.254107$1B6.218169@newsfe21.ams2>
<i...@4...net>
<lGNck.169799$P83.50405@newsfe20.ams2>
<18330349lebev.1tiswcsn0m4ct$.dlg@40tude.net>
Subject: Re: Zwrot towaru do sklepu
Lines: 70
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
Message-ID: <A%1dk.179424$P83.90858@newsfe20.ams2>
NNTP-Posting-Host: 86.3.148.88
X-Complaints-To: http://netreport.virginmedia.com
X-Trace: newsfe20.ams2 1215605856 86.3.148.88 (Wed, 09 Jul 2008 08:17:36 EDT)
NNTP-Posting-Date: Wed, 09 Jul 2008 08:17:36 EDT
Organization: virginmedia.com
Date: Wed, 9 Jul 2008 13:17:55 +0100
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:542789
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:18330349lebev.1tiswcsn0m4ct$.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 8 Jul 2008 18:42:59 +0100, swen napisał(a):
>
>> Jesli nie spelni moich oczekiwan co do np. reklamy w tv?
>
> Sprzedawca nigdy Ci nie odmówi rozpakowania towaru i jego
> obejrzenia. Jeżeli masz wątpliwości kupuj internetowo
> - niedawno potrzebowałem przejściówkę do komputera, ale nie byłem
> pewien czy będzie działać tak jak się spodziewałem - kupiłem
> internetowo, sprawdziłem, odesłałem, kasa wróciła na konto.
A dlaczego nie ma to dotyczyc sklepu?
Ile jest sytuacji, ze w sklepie w zupelnie innym oswietleniu dany towar
wyglada zupelnie innaczej niz w domu.
>
>> A jesli np. obok w sklepie maja lepszy i tanszy? To dlaczego mam byc
>> skazywany na tandete? Niech sprzedawca na drugi raz zamowi lepszy towar.
>
> Towar ma być średniej jakości. Jeśli jest gorszy to zgłaszasz niezgodność
> z umową i sprzedawca ma Ci go wymienić na dobrej jakości - jak mu się nie
> uda bo to bubel to i tak zwróci kasę.
> A jeżeli gdzieś jest taniej - dlaczego sprzedawca ma odpowiadać za to że
> klient jest nierozgarnięty?
Klient? Dlaczego ty uparcie bronisz sprzedawcy? (jesli sam nim jestes to
rozumiem) To sprzedawca zyje z twoich pieniedzy, to on powinien zapewniac
jak najlepszy serwis, lacznie z bieganiem do komkurenci i sprawdzaniem cen.
Bys ty jako klient zawsze kupowal u niego. Zrozum, jak sprzedsawca
zbankrutuje to bedzie inny, pewnie lepszy.
>
>> W UK nie musisz nic mowic przy zwrocie, poza "chce to oddac". Wiesz, malo
>> kto bedzie zwracac noz wart, bo ja wiem 3 funty... bo drozej wyjdzie cie
>> wycieczka by to zrobic, ale oczywiscie sklep przyjmie i odda kase!
>> A teraz przyklad z zycia wziety (a nie z wyobrazen) robisz maly remoncik
>> mieszkanka, kupujesz farby, papiery ect.
>> po zrobieniu remontu okazuje sie, ze 4 puszki nie otworzyles, komplet
>> pedzli
>> nie wykorzystales... idziesz do sklepu i bez problemu zwracasz...
>
> No w najbliższym OBI też tak mam - do 14 dni ;-)
No wlasnie! Wiec wiesz o czym mowie! (5 dni to minimalna, jak juz napisalem
w wiekszosci jest to 14 dni)
I powiedz czy to nie jest zdecydownie pomocne i na reke.
>
>> To dobrze? A zlodzieja ganisz czy wychawlasz, ze jest tak obrotny, ze cie
>> okradnie?
>> Idac dalej, zlodziei powinno sie nagradzac za przebieglosc i pomyslowosc.
>> Ja sklepu nie prowadze i raczej prowadzic nie bede:) Nie kazdy jest do
>> tego
>> "stworzony".
>
> Sprzedawca to nie złodziej. A przepisów o ochronie konsumentów jest dużo.
I zadko sa egzekwowane (chocby przyklad z antena) ustawow 5 dni zwrotu bez
podania przyczyny zmienilo by nastawienie sprzedawcow o 100% Zakupy
dokonywalo by sie jak w sklepie nie jak na bazarze. Ty jako klient byl bys
spokojny, ze jak cos nie tak to oddajesz i tyle. Wymoglo by to na sprzedawcy
podniesienie jakosci towarow i uslug.
>
> Pozdrawiam,
> Henry
Następne wpisy z tego wątku
- 09.07.08 12:19 swen
- 09.07.08 12:33 Gruby Jendrek
- 10.07.08 11:43 Smok Eustachy
- 10.07.08 13:46 Henry(k)
- 13.07.08 12:24 Wwieslaw
- 14.07.08 13:27 castrol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rower przypięty do mojego
- Kąsaltig Grub
- Re: Sztuka Edukacji wer. 6462 - dodałem roz. z propozycją nowej ordynacji wyborczej
- Nordstrim
- obostrzenia
- ilość węzłów sanitarnych w biurowcu
- Korekta prognozy
- ROBERT GWIAZDOWSKI: PO CO NAM ZWIĄZKI PARTNERSKIE?
- Czy można orzekać po pijaku?
- reparacje
- ustawienie przetargu
- Przeszukiwanie baz i netu
- Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
Najnowsze wątki
- 2024-07-09 Rower przypięty do mojego
- 2024-07-09 Kąsaltig Grub
- 2024-07-08 Re: Sztuka Edukacji wer. 6462 - dodałem roz. z propozycją nowej ordynacji wyborczej
- 2024-07-06 Nordstrim
- 2024-07-06 obostrzenia
- 2024-07-05 ilość węzłów sanitarnych w biurowcu
- 2024-07-04 Korekta prognozy
- 2024-07-04 ROBERT GWIAZDOWSKI: PO CO NAM ZWIĄZKI PARTNERSKIE?
- 2024-07-03 Czy można orzekać po pijaku?
- 2024-07-02 reparacje
- 2024-07-02 ustawienie przetargu
- 2024-07-02 Przeszukiwanie baz i netu
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni