eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot towaru do sklepu › Re: Zwrot towaru do sklepu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!txtfeed1.tudelft.nl!tudelft.nl!txtfeed2.tudelft.nl!lightspeed.eweka.nl!81
    .171.88.10.MISMATCH!ramfeed1.eweka.nl!eweka.nl!hq-usenetpeers.eweka.nl!69.16.17
    7.246.MISMATCH!cyclone03.ams!news.ams.newshosting.com!npeersf01.ams!newsfe20.am
    s2.POSTED!53ab2750!not-for-mail
    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <g4sota$qb0$1@inews.gazeta.pl> <i...@n...lechistan.com>
    <NGtck.115219$ft1.68014@newsfe14.ams2> <g4u01q$s3t$1@news.onet.pl>
    <nnxck.253900$1B6.3832@newsfe21.ams2>
    <g4uf2j$3p1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <EVFck.22193$jB5.10039@newsfe05.ams2> <g4vd9b$eau$1@node1.news.atman.pl>
    <WYLck.254107$1B6.218169@newsfe21.ams2>
    <i...@4...net>
    <lGNck.169799$P83.50405@newsfe20.ams2>
    <18330349lebev.1tiswcsn0m4ct$.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Zwrot towaru do sklepu
    Lines: 70
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Message-ID: <A%1dk.179424$P83.90858@newsfe20.ams2>
    NNTP-Posting-Host: 86.3.148.88
    X-Complaints-To: http://netreport.virginmedia.com
    X-Trace: newsfe20.ams2 1215605856 86.3.148.88 (Wed, 09 Jul 2008 08:17:36 EDT)
    NNTP-Posting-Date: Wed, 09 Jul 2008 08:17:36 EDT
    Organization: virginmedia.com
    Date: Wed, 9 Jul 2008 13:17:55 +0100
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:542789
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:18330349lebev.1tiswcsn0m4ct$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Tue, 8 Jul 2008 18:42:59 +0100, swen napisał(a):
    >
    >> Jesli nie spelni moich oczekiwan co do np. reklamy w tv?
    >
    > Sprzedawca nigdy Ci nie odmówi rozpakowania towaru i jego
    > obejrzenia. Jeżeli masz wątpliwości kupuj internetowo
    > - niedawno potrzebowałem przejściówkę do komputera, ale nie byłem
    > pewien czy będzie działać tak jak się spodziewałem - kupiłem
    > internetowo, sprawdziłem, odesłałem, kasa wróciła na konto.

    A dlaczego nie ma to dotyczyc sklepu?
    Ile jest sytuacji, ze w sklepie w zupelnie innym oswietleniu dany towar
    wyglada zupelnie innaczej niz w domu.

    >
    >> A jesli np. obok w sklepie maja lepszy i tanszy? To dlaczego mam byc
    >> skazywany na tandete? Niech sprzedawca na drugi raz zamowi lepszy towar.
    >
    > Towar ma być średniej jakości. Jeśli jest gorszy to zgłaszasz niezgodność
    > z umową i sprzedawca ma Ci go wymienić na dobrej jakości - jak mu się nie
    > uda bo to bubel to i tak zwróci kasę.
    > A jeżeli gdzieś jest taniej - dlaczego sprzedawca ma odpowiadać za to że
    > klient jest nierozgarnięty?

    Klient? Dlaczego ty uparcie bronisz sprzedawcy? (jesli sam nim jestes to
    rozumiem) To sprzedawca zyje z twoich pieniedzy, to on powinien zapewniac
    jak najlepszy serwis, lacznie z bieganiem do komkurenci i sprawdzaniem cen.
    Bys ty jako klient zawsze kupowal u niego. Zrozum, jak sprzedsawca
    zbankrutuje to bedzie inny, pewnie lepszy.

    >
    >> W UK nie musisz nic mowic przy zwrocie, poza "chce to oddac". Wiesz, malo
    >> kto bedzie zwracac noz wart, bo ja wiem 3 funty... bo drozej wyjdzie cie
    >> wycieczka by to zrobic, ale oczywiscie sklep przyjmie i odda kase!
    >> A teraz przyklad z zycia wziety (a nie z wyobrazen) robisz maly remoncik
    >> mieszkanka, kupujesz farby, papiery ect.
    >> po zrobieniu remontu okazuje sie, ze 4 puszki nie otworzyles, komplet
    >> pedzli
    >> nie wykorzystales... idziesz do sklepu i bez problemu zwracasz...
    >
    > No w najbliższym OBI też tak mam - do 14 dni ;-)

    No wlasnie! Wiec wiesz o czym mowie! (5 dni to minimalna, jak juz napisalem
    w wiekszosci jest to 14 dni)
    I powiedz czy to nie jest zdecydownie pomocne i na reke.

    >
    >> To dobrze? A zlodzieja ganisz czy wychawlasz, ze jest tak obrotny, ze cie
    >> okradnie?
    >> Idac dalej, zlodziei powinno sie nagradzac za przebieglosc i pomyslowosc.
    >> Ja sklepu nie prowadze i raczej prowadzic nie bede:) Nie kazdy jest do
    >> tego
    >> "stworzony".
    >
    > Sprzedawca to nie złodziej. A przepisów o ochronie konsumentów jest dużo.

    I zadko sa egzekwowane (chocby przyklad z antena) ustawow 5 dni zwrotu bez
    podania przyczyny zmienilo by nastawienie sprzedawcow o 100% Zakupy
    dokonywalo by sie jak w sklepie nie jak na bazarze. Ty jako klient byl bys
    spokojny, ze jak cos nie tak to oddajesz i tyle. Wymoglo by to na sprzedawcy
    podniesienie jakosci towarow i uslug.

    >
    > Pozdrawiam,
    > Henry


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1