    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Znów poszukiwania telefony
    Date: Fri, 19 Jan 2024 00:01:02 GMT

    On 2024-01-18, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > To może inaczej - kupiłeś komputer, trzymasz go w mieszkaniu w które
    > wynająłeś i tak czy inaczej musisz za nie płacić. Internet też masz
    > ryczałtowo opłacony, oprogramowanie zakupione. Jakie odnosisz
    > oszczędności nie korzystając z niego?

    Domowy komputer nie jest najlepszym przykładem bo raz, nie wymaga
    nakładów na swoje utrzymanie, dwa nie zużywa się istotnie w trakcie
    użytkowania.

    > Albo inaczej (choć już mniej dokładnie). Latanie samolotu kosztuje w
    > cholerę pieniędzy a jednak firmy walczą o to żeby jak najkrócej stały na
    > lotniskach. Bo po to zostały wylizingowane żeby latać i na nich zarabiać.

    Tez niedobry przykład bo raz, są wylizingowane zby zarabiać więc jak
    latają to zwykle zarabiają pokrywając koszty lizingu, dwa, że dłuższe
    stanie generuje tu ekstra koszty.

    Wbrew pozorom ja rozumiem koncept, ale jednak fakt jest taki, że ten
    czas i sprzęt kosztuje. Nie jest to takie proste przełożenie jak np.
    wynajem jakiegoś drogiego, popularnego użądzenia, ale koszty nadal są.
    Bezpośredniość tych kosztów ujawnić się może np. w przypadku, gdy
    dostaniesz więcej zgłoszeń w tym samym czasie i nie będzie
    sprzętu/etatów aby je obsłużyć. Ponieważ pewnie nie ma zwyczaju
    wynajmowania ekstra sprzętu czy ludzi do obsługi takich zdarzeń, to
    nastąpi tu przeniesienie kosztów np. na służbę zdrowia, a dalej na mniej
    lub bardziej szarego obywatela, bo służba zdrowia już raczej popierdala
    i nie ma za dużo etatowych (czas) rezerw.

    --
    Marcin