  • Data: 2023-08-31 16:40:01
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 30 Aug 2023 20:17:00 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie zawsze ma. Jeszcze kilka dni temu to była taka moja pisanina i
    > zwracanie uwagi na definicję "wejścia tuż przed nadjeżdżającym
    > pojazdem". Teraz - jak czytałem - sąd podzielił moje stanowisko.

    Jesli masz na mysli ostatnie zamieszanie z wysepkami, np
    https://www.eska.pl/motoryzacja/sad-pieszy-na-wysepc
    e-na-przejsciu-nie-ma-pierwszenstwa-29-08-aa-dzt4-tF
    tU-56j6.html

    To nie bardzo rozumiem uzasadnienia.

    Pieszy czekający na chodniku, czy jak tu - na wysepce, nie ma
    pierwszenstwa? No moze i nie ma, i mandat za przejechanie przez
    przejscie sie nie należy.

    Ale jesli pieszy jednak wejdzie na przejscie, to pierwszeństwo miał,
    i na mandacie dla kierowcy sie nie skonczy.

    Wiec nie radziłbym tak jezdzic kierowcom, bo o ile od jakiegos
    przypadkowego mandatu mozna się wyłgać, to zagrozenie jest dużo
    większe.

    > Pieszemu nie wolno wchodzić "tuż przed nadjeżdżającym pojazdem".
    > Cokolwiek to oznacza. Dla mnie oznacza minimalną drogę hamowania z
    > prędkości, jaką pojazd jedzie - choćby przekraczał limit.

    Przepis jest bardzo mądry, a obowiązuje także na przejsciu, i pieszy
    który sie do niego stosuje dłuzej i zdrowiej pożyje, ale chodziło mi
    o cos innego.

    3. Przechodzenie przez jezdnię lub drogę dla rowerów poza przejściem
    dla pieszych, o którym mowa w ust. 2, jest dozwolone tylko pod
    warunkiem, że nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub
    utrudnienia ruchu pojazdów.
    Pieszy jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdom i do
    przeciwległej krawędzi jezdni lub drogi dla rowerów iść drogą
    najkrótszą, prostopadle do osi jezdni lub drogi dla rowerów

    Pieszy ma ustąpić piewszenstwa samochodom. W całej ustawowej
    definicji.
    No ale samochody nie mogą go rozjechac, nawet jesli przekracza
    przepisy.

    I jeszcze dla przypomnienia
    5. Na obszarze zabudowanym na drodze dwujezdniowej pieszy, przechodząc
    przez jezdnię, jest obowiązany korzystać tylko z przejścia dla
    pieszych.

    > Albo nie. Może dało się te 120 km/h zrobić ten manewr.

    Raczej tak jak na filmie. Akurat pieszy w tym nie przeszkadzał.

    Hołowczyca musielibysmy spytac :-)

    J.