  • Data: 2023-08-31 20:39:59
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 31 Aug 2023 20:05:37 +0200, Kviat wrote:

    > W tym roku, tylko w samych Niemczech, przejechałem ok. 2000 km - wiem
    [...]
    > Przez Francję zwykle tylko przelatuję po autostradach, bo nie lubię
    > Francji (ale to z innych powodów niż drogi i piesi),

    Przejscia potrafia miec gesto, a piesi mają pierwszenstwo :-)

    I te ronda-nie ronda :-)

    > Nie chcesz wiedzieć ile kilometrów zrobiłem w Niemczech w poprzednich
    > latach...
    > Tak więc źle trafiłeś, jestem fanem Bawarii. (i Hiszpanii...)
    >
    > Więc mam porównanie i nie ucz ojca dzieci robić.

    > No i? Co to ma do rzeczy?
    > Twierdzisz, że tam piesi nie włażą na jezdnię gdy samochody jadą?

    Najwyrazniej nie wchodzą, bo
    a) juz by nie żyli,
    b) cos by zrobili, zeby przechodzili bezpiecznie ... przejscia gesto?
    c) od malego wychowani, ze samochodów duzo i trzeba uwazac.

    > Oczywiście, że włażą. Tyle, że tam częściej kierowcy zatrzymują się gdy
    > widzą, że ktoś chce przejść - nawet gdy tam nie ma przejścia.

    Ale jak sie nie zatrzymają, to pieszy poczeka.

    > Trochę inaczej jest z tym w większych miastach, trochę inaczej w
    > mniejszych, czy we wioskach.
    > Więc owszem, piesi tam też włażą pod koła pojazdów, ale zdecydowanie
    > mniej (niż w Polsce) kierowców zapierdala po mieście/miejscowości/wiosce
    > ponad dozwolony limit.

    Blitze pracują. A dluzsze trasy robią autostradami.

    > A żeby nie było tak słodko, to poza miejscowościami potrafią całkiem
    > mocno zapierdalać i samochód w rowie między wioskami (szczególnie w
    > nocy) to nie taki nadzwyczajnie wyjątkowy widok.
    > Nie raz obudziła mnie w nocy syrena z miejscowej Feuerwache.

    IMO - poza autostradami to oni nie potrafia wyprzedzac.
    Ale w nocy moze mało zawalidróg.

    > A ja przypominam, że miał ponad 2 promile.
    > A nawet jak byłby trzeźwy, to te "od dawna" zapierdalanie (po
    > mieście...) może świadczyć nie o jego umiejętnościach, tylko szczęściu.
    >
    > Twierdzisz, że facet od dawna zapierdala najebany po mieście i do czasu
    > wypadku policja go nie złapała?

    cos tam media piszą, ze lubiał zapierdalac, nie wiem czy po pijaku.

    > Nie wiem o czyich umiejętnościach to świadczy, ale na pewno nie policji.

    A ile razy cie zatrzymali do kontroli w Niemczech?
    A ile razy w Polsce?

    To co sie dziwisz, ze pirata nie ma komu łapać.
    Nie chcesz zapłacic za łapanie, to nie ma komu łapać :-)

    > Po pierwsze, nie wiesz czy tak nawalony, w ferworze braku kontroli nad
    > samochodem, w ogóle zarejestrował istnienie tego pieszego.

    No, na filmie to nawet jakby go omija.
    Ale moze to tylko przypadkowy zbieg czasu i miejsca.

    J.