  • Data: 2023-08-31 15:13:30
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.08.2023 o 10:28, Kviat pisze:
    > Twierdzisz, że tylko Polacy mieszkający w Polsce włażą pod koła
    > pojazdów, a jak mieszkają w Niemczech, to już nie włażą?
    > Że w Niemczech mieszkają sami rozsądni Niemcy, a Polacy (i cała
    > reszta...) ich rozsądkiem zaraża się po przekroczeniu granicy?

    Byłeś kiedykolwiek w Niemczech? Tam często w całej miejscowości nie ma
    żadnych pasów. Możesz przechodzić wszędzie - byle ustąpić pierwszeństwa
    pojazdom. Nie widziałem tam przejść "w szczerym polu" tylko dlatego, że
    ktoś "kopiuj / wklej" bierze warunki przetargu z innej gminy i nawet nie
    popatrzy, czy na danym odcinku jest cokolwiek, co by przejścia wymagało.

    > To masz dostosować prędkość do warunków panujących na drodze.
    > Czego znowu nie rozumiesz?

    JA rozumiem wszystko.

    > Jak krzaki zasłaniają ci widoczność, to masz dostosowujesz prędkość tak,
    > żebyś zdążył wyhamować, gdy zza krzaków wbiegnie ci dziecko na jezdnię.
    > To jest miasto, a nie autostrada.
    > Nie ma obowiązku jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością.

    Tylko, że masz również prawo sądzić, że piesi nie będą z zarośli
    wyskakiwać Ci na maskę. W górach byś w ogóle ne pojeździł, gdyby nie to
    założenie, bo tu na wielu drogach zarośla są na krawędzi jezdni. >

    > To są tylko twoje spekulacje.
    > Bo mi wygląda na to, że kierowca był najebany, zapierdalał, stracił
    > panowanie i tylko przez zbieg okoliczności akurat był tam pieszy.
    > Jakby pieszego wymazać z nagrania, to nic by się nie zmieniło.

    Na jakiej podstawie opierasz to założenie? Przy czym ja nei wykluczam,
    ale przypominam, ze facet w ten sposób już od dawna jeździł, a to daje
    podstawy sądzić, że dałby radę.

    > A że był najebany i zapierdalał... to stracił panowanie nad samochodem i
    > nie wiadomo, czy w ogóle zarejestrował jakiegoś pieszego i że przy
    > okazji o mały włos nie zabił dodatkowo tego pieszego.

    Tego się już nie dowiemy nigdy.

    > Ale on nie podjął skutecznych działań.
    > Skutecznym działaniem byłoby bycie trzeźwym i jechanie z prawidłową
    > prędkością.

    Mylisz przyczyny ze skutkami. W tym wypadku skutecznym działaniem było
    nierozjechanie pieszego. I to mu się udało. Tylko zabił trzech kolegów i
    siebie. Ale pieszy żyje.

    --
    (~) Robert Tomasik