    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazł się pieszy!
    Date: Sun, 27 Aug 2023 17:13:33 +0200

    On Sun, 27 Aug 2023 13:32:45 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ja akurat znam to miejsce, więc dlatego mi łatwiej. On właśnie nie
    > trafił w most, a bardzo chciał. Trafił w takie biegnące obok mostu do
    > rzeki schody. Tyle, ze te schody w połowie mają spocznik i tam zakręcają
    > o 90° w lewo, zaś by pieszy nie poszedł prosto jest murek betonowy (albo
    > kamienny) wysokości 110~120 cm. Samochód wybił się z tych schodów i
    > przekręciwszy w powietrzu przywalił dachem w ten murek. Śmiem twierdzić,
    > ze zginęli na miejscu.

    Ale co - głowy im zmiazdzyło?
    Bo nawet jak patolog napisze "zgineli na miejscu", to przeciez nir
    znaczy, ze nie daloby rady ich reanimowac.
    moze napisac "obrazenia wykluczaja mozliwosc przezycia ... ale swiadek
    nie patolog, zeby to ustalic na oględzinach. Z duzej odleglosci.

    > Dokładnie tak.

    > Sprawa jest bardzo dyskusyjna, albowiem wszystko zależy od tego, czy
    > uznamy, ze swoim zachowaniem przyczynił się do wypadku, czy nie. Jeśli
    > był uczestnikiem, to miał ustawowy obowiązek biec ratować, a ucieczka z
    > miejca wypadku jest o0sobnym czynem. Jeśli nie, no to mamy przepis
    > ogólny mówiący o obowiązku ratowanie (jak z tym AED z basenu).

    Tak czy inaczej - nie udzielil pomocy.

    > Zacznijmy od tego, że nie mamy dowodu na to, czy był nietrzeźwy. Może
    > zygzakował w obawie przed trafieniem przez strzelca wyborowego.

    Ucieczka z miejsca wypadku podwyzsza tak samo :-)

    J.