  • Data: 2023-08-28 11:55:56
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.08.2023 o 09:04, Kviat pisze:
    > W nocy na prostym odcinku drogi, gdyby samochód jechał przepisowo, można
    > dostrzec pieszego na tym dystansie i na tym dystansie w ciągu tych fchuj
    > długich 5 sekund nawet spokojnie wyhamować.

    Dostrzec zapewne tak. Choć lazł na ciemno ubrany, a kamery podbijają
    jasność. Co do wyhamowania, no to już trudno mi powiedzieć. Kalkulator
    hamowania dla 50 km/h podaje dystans zatrzymania 42 metry dla suchej
    jezdni i poziomej drogi.

    Oszacowany przeze mnie dystans 70 metrów, to prędkość ~70 km/h. Za
    wysoka, ale nie jakoś krytycznie biorąc pod uwagę noc i puste aleje bez
    przejść dla pieszych. Gdyby przyjąć mokrą drogę, to 70 metrów hamowania
    odpowiada prędkości 55 km/h, a to już dokładność licznika samochodowego.
    --
    (~) Robert Tomasik